شمانیوز
شما نیوز

مدیر ورزشگاه فولادشهر: بازیکن از یک متری گل نمی‌زند ربطی به کیفیت زمین ندارد

مدیر ورزشگاه فولادشهر (ورزشگاه اصلی باشگاه ذوب آهن) اظهار کرد: آن چه موجب کیفیت نامناسب زمین چمن ورزشگاه فولاد شهر شده است، استفاده زیاد طی سالیان متمادی از زمین چمن پیرفولادشهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهندس محسن صالحی مدیر ورزشگاه فولادشهر(ورزشگاه اصلی باشگاه ذوب آهن) در گفت و گویی با سایت رسمی باشگاه ذوب آهن اصفهان پیرامون آخرین وضعیت چمن این ورزشگاه و انتقاداتی که اخیرا در مورد این چمن در رسانه‌ها شده است؛ اظهار داشت: در رابطه با انتقادات مختلفی که نسبت به کیفیت فعلی چمن ورزشگاه فولادشهر شده است، ارایه توضیحاتی در این ارتباط خالی از لطف نیست و باعث خواهد شد تا افکارعمومی و رسانه‌های محترم نیز به موضوع فوق از زاویه عینی‌تر و واقعی‌تری نگاه کنند.

وی افزود:درابتدا باید بگویم که چنانچه نتیجه بازی رابطه مستقیمی با کیفیت زمین دارد، آمار فصل گذشته نشان می‌دهد که بهترین تیم میزبان از لحاظ آمار امتیازگیری، تیم فوتبال سپاهان و سپس تیم فوتبال ذوب آهن بوده است، تا جایی که برخی از روزنامه‌ها از این ورزشگاه به عنوان "قلعه عقابها" نام می‌بردند. در لیگ فعلی نیز، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان تاکنون درهمین زمین چمن فولاد شهر، 8 امتیاز کسب کرده است و تصور می‌کنم که اگر بازیکن فوتبالی ازفاصله یک متری خط دروازه، توپ ساده‌ای را گل نمی‌کند دیگر هیچ ربطی به کیفیت زمین ندارد.

صالحی همچنین گفت: درطول سال گذشته و همچنین تابستان امسال، کارهای بی‌سابقه‌ای را با توجه به دستور، تاکید و پیگیری مدیرعامل محترم باشگاه در خصوص نگهداری زمین طبق اصول استاندارد و البته با نظرسرمربی تیم فوتبال به انجام رسانده‌ایم وحتی با توجه به اینکه درچمن‌های سردسیری جابجایی چمن رول درتابستان تقریبا غیرممکن است، موفق شدیم تا حال حاضر 500 مترمربع چمن را در گرمای شدید جایگزین کنیم و این جایگزینی درسال گذشته و در نیم فصل دوم 200 متر مربع بوده است که بایستی گفت عملیات تغذیه‌ای در این حد و اندازه و درفصل تابستان، هیچگاه و درهیچ ورزشگاهی انجام نشده است، چرا که چمن سردسیری دراین فصل ازسال، در وضعیت رکود رشدی قرار دارد.

مدیر ورزشگاه فولادشهر درادامه تصریح کرد: انجام آبیاری قبل ازشروع هر مسابقه تیم فوتبال و غلتک‌زنی با ماشین آلات سنگین جهت تسطیح زمین، ازجمله کارهایی هستند که به سلیقه و درخواست سرمربی انجام می‌شد که گاهی نتیجه‌ی چنین عملیاتی در بلندمدت منفی خواهد بود، اما بنده ازطرف مدیرعامل و مطابق با سلیقه‌ی سرمربی تیم فوتبال انجام وظیفه کرده‌ام.

صالحی تاکید کرد: سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن هنگامی که از زمین چمن ورزشگاه ملت اظهار رضایت می ‌نند بدون شک می‌دانند که آن زمین چمن هم توسط همین مدیریت باشگاه و تحت نظرهمین سرپرستی زمین چمن ورزشگاه بزرگ فولاد شهر، در حال انجام، مراقبت و رسیدگی است.

محسن صالحی درادامه بیان کرد: پیش ازشروع فصل جدید فوتبال کشور، پیشنهاد دادم زمین چمن جدیدی در ورزشگاه فولادشهر احداث کنیم و با توجه به عملیات گسترده‌ای که باید انجام می‌شد 4 بازی اول فصل پانزدهم را باید در بیرون از خانه میزبانی می‌کردیم که با مخالفت سرمربی محترم تیم فوتبال مواجه شد، هرچند که در نهایت و براساس قرعه، همین اتفاق افتاد.

مدیر ورزشگاه فولادشهرافزود: درهرحال زمین چمن ورزشگاه فولادشهر به زودی میزبان رقابت‌های آسیایی دو تیم ذوب آهن و سپاهان خواهد بود و ازآن جایی که این ورزشگاه معرف فوتبال اصفهان و به تعبیری اعتبار ملی ما در این رقابت‌هاست، رسیدگی کامل به این زمین اعتبارات گسترده‌تری را طلب می‌کند که فرصت را مغتنم شمرده و از استاندار و شهردار محترم اصفهان استدعای پشتیبانی باشگاه ذوب آهن را دراین زمینه دارم. همچنین ازسرمربی تیم فوتبال باشگاه نیز تقاضا می‌کنم که فرصت بیشتری درفواصل مسابقات به ورزشگاه بزرگ اختصاص دهد، تا عملیات ترمیمی ممکن در روی چمن انجام شود.

صالحی در پایان گفت: درنهایت آن چه موجب خسارت پیش آمده وعدم کیفیت لازم و مناسب زمین چمن ورزشگاه فولاد شهر گشته است، سوء نگهداری نبوده واستفاده مداوم و بیش از حد دو تیم اصفهانی در لیگ‌های متعدد و طی سالیان متمادی از زمین چمن پیرفولادشهر، موجب بروز چنین مشکلاتی شده است.

به گزارش فارس، گل‌محمدی پس از تساوی مقابل نفت تهران در ورزشگاه فولادشهر از کیفیت بد زمین چمن این ورزشگاه انتقاده کرده بود.

انتهای پیام/ی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied