شمانیوز
شما نیوز

شرایط فعلی با المپیک لندن یکسان نیست

سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی در نخستین روز اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان و دوری ۱۷ ماهه از این عرصه، گفت: شرایط کنونی را نمی‌توان به هیچ عنوان با المپیک قبلی یکی دانست.

به گزارش مشرق ، محمد بنا در نخستین روز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی و پس از بازگشت مجدد به عرصه مدیریت این تیم، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: تا المپیک ۲۰۱۶ برزیل، ۳۱۷ روز بیشتر فاصله نداریم. متاسفانه فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و نمی‌توان شرایط کنونی را با شرایط المپیک قبلی یکی دانست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزی مطلوب و جامعی با همفکری شورای فنی و رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی صورت گرفت و ما از امروز ۱۰ مرحله اردو را در دستور کار قرار داریم و مهمترین هدفمان تا شش ماه دیگر و حضور در مسابقات گزینشی المپیک است. طبق هدفگذاری ما، اول باید سه سهمیه باقیمانده را کسب کنیم تا بتوانیم با تیمی کامل و مدعی همچون المپیک قبلی در المپیک ریو حاضر شویم.

سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی ضمن تاکید بر اینکه تمام سعی و تلاش خود را خواهد کرد تا شرمنده مردم نشود، افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان از هم‌اکنون قول داد که صد درصد موفق خواهیم بود. باید چندین اردو برگزار شود تا عیار واقعی به دست آید. البته من بسیار امیدوار هستم که با شرایط فعلی و اجرای دقیق برنامه‌ها در المپیک بعدی موفق باشیم و شرمنده مردم نشویم.

وی با اشاره به نتایج حاصله در رقابت‌های جهانی، تاکید کرد: مدت کمی از رقابت‌های جهانی لاس‌وگاس می‌گذرد که همه دیدیم نتیجه مطلوبی کسب نشد؛ به همین دلیل من و همکارانم مامور شدیم بعد از مدت‌ها دوری، دوباره به عرصه تیم ملی برگردیم که درواقع بتوانیم تا المپیک بعدی از جایگاه کشتی ایران به خوبی دفاع کنیم. خوشبختانه تمام ستاره‌ها و نفرات عنوان‌دار کشتی فرنگی به اردو فرا خوانده شدند و ما از برخی چهره‌های جوان نیز در این اردو استفاده خواهیم کرد. تمام سعی ما این است که یک رقابت بسیار مطلوب و سازنده را بین بچه‌ها ایجاد کنیم.

بنا مهمترین عاملی که دوباره او را به کشتی بازگرداند، خواست مردم و شرایط کنونی خواند و گفت: شورای فنی به نوعی مرا در مقابل مردم و خواست آنها قرار داد و من هم در خودم دیدم که بتوانم به کشتی فرنگی کمک کنم. البته این به این معنا نیست که از قول من گفته‌اند محمد بنا بازهم فرآیند انتخابی را دور می‌زند و نفرات خود را گزینش می‌کند، مگر می‌شود که کشتی‌گیری بدون انتخابی، به تیم ملی راه یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطمئناً فرآیند انتخابی تیم ملی قابل احترام است اما می‌توان برای المپیک و با توجه به حساسیت و شرایط کنونی، تبصره‌هایی در آن ایجاد کرد تا به شکلی کامل و سازنده به نتیجه برسیم و به قول معروف نه سیخ بسوزد نه کباب. مطمئناً هیچ کاری بدون هماهنگی فدراسیون کشتی و شورای فنی صورت نخواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: هیچ استثنایی برای هیچ کشتی‌گیری قائل نیستیم. تمامی فرنگی‌کاران باید از فیلتر انتخابی رد شوند و اگر برخی چهره‌ها نیز در اردوی کنونی نیستند، با هماهنگی بوده و به زودی به جمع ما ملحق می‌شوند؛ ضمن اینکه حمید سوریان نیز مانند بقیه کشتی‌گیران با همان شرایط در اردو حضور دارد و باید بعد از رقابتهای جهانی آمریکا، با ریکاوری و برگردانده شدن به شرایط روحی و روانی، دوباره در مسیر موفقیت قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied