شمانیوز
شما نیوز

سازمان‌های بیمه‌گر دست از سودجویی بردارند!

رئیس کانون هموفیلی استان البرز از عدم صدور دفترچه بیم بیماران خاص برای برخی از هموفیلی‌های استان خبر داد.

رئیس کانون هموفیلی استان البرز از عدم صدور دفترچه بیم بیماران خاص برای برخی از هموفیلی‌های استان خبر داد.

سینا منبع جود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: متاسفانه اکثر بیماران هموفیلی استان به بهانه خفیف بودن بیماریشان از بهره مندی از دفترچه بیمه بیماران خاص محروم شده‌اند.

وی افزود: دفترچه جدید صادر شده برای این بیماران مانند دفترچه افراد عادی است.

منبع جود ادامه داد: این اتفاق باعث شده بیماران هموفیلی ناچار شوند درهر بار مراجعه به مراکز درمانی، به پزشک درخصوص بیماری خود توضیح دهند.

وی یادآورشد: بدون شک درشرایط اضطراری مثل تصادفات و یا بیهوشی امکان این وجود ندارد که بیمارهموفیلی کادردرمانی را از بیماری خود مطلع کند که این مساله می‌تواند به آسیب جدی و حتی مرگ او منتهی شود.

وی گفت: زمان آسیب دیدگی و نیاز به درمان اورژانسی بیماران هموفیلی مشخص نیست و گاه ممکن است یک بیمار درطول چند ماه به درمان اورژانسی احتیاج پیدا نکند و یا برعکس در طول یک هفته چندین بار به درمان نیازمند شود .

رئیس کانون هموفیلی استان البرزادامه داد: سازمان بیمه سلامت تمامی افراد هموفیل با شاخصه خفیف تا شدیدرا مشمول بیمه خاص می‌داند ولی متاسفانه این دستورالعمل توسط سازمان‌های بیمه گر اجرای نمی‌شود .

منبع جود گفت: بی تردید سازمان تامین اجتماعی تنها به دلیل کاهش هزینه‌های بیمه شدگان و برای سودجویی و عدم پذیرش مسئولیت لازم در قبال بیماران خاص و صعب العلاج کشور دست به این اقدام زده است.

رئیس کانون هموفیلی ایران - استان البرز یادآورشد: علی رغم پیگیری همه جانبه ازسوی کانون و بیماران هموفیل استان هیچ یک از سازمان های بیمه گر خود را موظف به پاسخ گویی ندیده‌اند.

این مسئول گفت: بدون شک بیماران خاص بدون بهره مندی از دفترچه خاص از دریافت داروهای مورد نیاز حیات خود از جمله فاکتورهای انعقادی محروم خواهند شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied