شمانیوز
شما نیوز

کشف 3 گروهک وابسته به داعش در تونس

منابع تونسی از کشف سه گروهک تروریستی وابسته به داعش در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت کشور تونس از کشف و متلاشی ساختن ۳ گروهک تروریستی وابسته به داعش در این کشور خبر داد. بر این اساس، وزارت کشور تونس اعلام کرد ۳ نفر از اتباع این کشور که قصد داشتند برای پیوستن به داعش به لیبی بروند دستگیر شدند.

از سوی دیگر، شبکه المیادین در خبری به نقل از «طیب البکوش» وزیر خارجه تونس اعلام کرد هر تروریست تونسی که به این کشور بازگردد قطعا محاکمه خواهد شد. به گزارش مهر، منابع امنیتی تونس پیشتر سه خودروی بمب گذاری شده را که از مرزهای لیبی وارد تونس شده بود، در پایتخت این کشور، کشف و ضبط کردند.

این در حالی است که حالت فوق العاده در تونس که پس از حملات تروریستی در شهر توریستی سوسه و موزه باردو در ماه مارس سال جاری، اعلام شده بود، اخیرا لغو شد. طبق گزارش ها تونس در صدر کشور های صادر کننده تروریست به کشورهای درگیر جنگ از جمله سوریه، عراق و لیبی قرار دارد.

دولت تونس شمار تروریست های این کشور را که هم اکنون در سوریه، عراق و لیبی حضور دارند ۳ هزار نفر برآورد کرده است و این درحالی است که برخی از تروریست های تونسی تهدید به بازگشت و انجام عملیات تروریستی در داخل مرزهای این کشور، کرده اند.

گفتنی است اخیرا مقامات تونس از پیوستن این کشور به ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا خبر دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied