شمانیوز
شما نیوز

پیشنهادات اصلاحی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در طرح برجام

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی به بررسی و اصلاح بندهایی از طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پرداخت.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی به بررسی و اصلاح بندهایی از طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پرداخت.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه سه شنبه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی به بررسی طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پرداخت.

وی با بیان اینکه در این جلسه بندهایی از این طرح اصلاح شده و به تصویب رسید گفت:‌ در یکی از بندهای این طرح متن دیگری جایگزین شد که براساس آن در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت مکلف است منابع نفتی آزاد شده را براساس برنامه‌های 5 ساله توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایران، اساسنامه صندوق توسعه ملی و احکام قانون بودجه‌های سنواتی صرف کند و همچنین منابع غیرنفتی را در جهت توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی جهت رونق تولید و مشارکت آ‌ن‌ها در طرح‌های نیمه تمام به صورت تسهیلات ارزی از طریق صندوق توسعه ملی و بانک های عامل و نیز افزایش سرمایه بانک‌ها مصرف کند. البته این منابع تحت هیچ شرایطی در بودجه عمومی دولت مصرف نشود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی همچنین اظهار کرد: در بند دیگری از این طرح که در جلسه این کمیسیون اصلاح شد اشاره دارد به اینکه دولت مکلف است قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور را در امر صادرات و در قراردادهای اقتصادی خارجی رعایت کند و به سرمایه گذاران خارجی در مواردی که تولیدکنندگان داخلی قادر به انجام پروژه هستند امتیاز ویژه‌ای داده نشود و همچنین اولویت بخش داخلی در شرایط برابر در دستور کار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied