شمانیوز
شما نیوز

کنگره، بحث درباره بودجه نظامی را ممنوع کرد

کنگره آمریکا ضمن تصویب افزایش بودجه نظامی این کشور طرحی را ارائه کرد که بحث درباره این افزایش بودجه محدود شود.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، از چند ماه گذشته با تصویب افزایش بودجه نظامی آمریکا در سال آینده معادل ۶۱۲ میلیارد دلار بحث درباره این افزایش در کنگره آمریکا همچنان داغ است.

به اعتقاد نمایندگان مخالف، بودجه جدید اختیارات ریاست جمهوری در برخی حوزه ها از جمله تعطیل کردن زندان گوانتانامو را محدود می کند. این بودجه با ۲۶۹ رای موافق در برابر ۱۵۱ رای مخالف به تصویب رسیده و تصویب کنندگان همچنین با اختصاص مبلغ ۸۹ میلیارد دلار بودجه فوری برای جنگ های احتمالی موافقت کردند.

روز سه شنبه مجلس سنای آمریکا با وجود مخالفت دموکرات ها طرحی را تصویب کرد که بحث درباره این افزایش بودجه نظامی را محدود و ممنوع می کند. کاخ سفید در واکنش به این طرح سناتورهای آمریکایی گفته است در صورت تصویب نهایی افزایش بودجه، آن را وتو خواهد کرد چون افزایش بودجه نظامی کاری غیر مسئولانه است.

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا نیز طرح افزایش بودجه دفاعی ملی را به تصویب رساندند. دموکرات های آمریکایی به ویژه در رابطه با افزایش بودجه اختصاصی مربوط به جنگ های احتمالی با جمهوریخواهان مدافع این لایحه اختلاف نظرهای شدیدی دارند و افزایش این بودجه را در تعارض با لایحه کنترل بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۱ می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied