شمانیوز
شما نیوز

گراهام: پوتین به اوباما می‌گوید «برو به جهنم!»

سناتور برجسته جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه با انتقاد از آنچه انفعال دولت باراک اوباما در قبال اقدامات روسیه خواند، گفت مسکو به رئیس‌جمهور آمریکا بی‌احترامی می‌کند.

به گزارش مشرق، با ادامه حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه، فشارها بر کاخ سفید برای واکنش به این اقدام رو به افزایش است.

روز سه‌شنبه «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با اقدامات خود در حال توهین و بی‌اعتنایی به باراک اوباما همتای آمریکایی خود است.

به نوشته پایگاه خبری هیل، وی گفت: «رئیس‌جمهور روسیه به رئیس‌جمهور ایالات متحده گفته است "برو به جهنم".»

گراهام افزود: «آن‌ها بسیار هوشمندانه بازی می‌کنند. نهایتا بعد که اوضاع را سنجیدند، می‌گویند "ما نیروی زمینی پیاده می‌کنیم... آمریکا هم هیچ‌کاری در این باره نخواهد کرد".»

روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته به درخواست دولت سوریه حملات هوایی در این کشور را آغاز کرد. از آن زمان مقامات و رسانه‌های غربی هجمه گسترده‌ای را علیه این تصمیم مسکو ایجاد کرده‌اند.

گراهام گفت عملیات روسیه در سوریه به زودی چشم‌‌انداز جهانی را تغییر می‌دهد و «این یعنی (بشار) اسد (رئیس جمهور سوریه) در قدرت می‌ماند و اعراب نگاهی دیگر به روسیه خواهند داشت، نگاهی دیگر به ایران خواهند داشت.»

وی مدعی شد: «خلائی که اوباما ایجاد کرد، به داعش، ایران و روسیه کمک کرده است. آنچه اوباما دارد انجام می‌دهد، این است که به روسیه و ایران نفوذی در خاورمیانه می‌دهد که از اواسط دهه 70 بی‌سابقه است.»

این سناتور آمریکایی افزود: «پوتین دارد کاری می‌کند که قبلا هم به آن اشاره کرده بودم. او دارد نیرویی منطقه‌ای متشکل از سوری‌ها، حزب‌الله، ایران و حالا نیروهای زمینی روسیه با همراهی نیروی هوایی روسیه تشکیل می‌دهد. آن‌ها با تمام کسانی که تهدیدی برای اسد هستند، برخورد خواهند کرد.»

وی سپس پیشنهاد داد: «او (اوباما) هم می‌تواند یک نیروی منطقه‌ای ایجاد کند که روی زمین فعال شده و در عین حال که با داعش مبارزه می‌کند، راهبردی برای فشار به اسد برای ترک قدرت، داشته باشد. (او) می‌تواند راهبردی کارآمد ارائه دهد که از اینکه از روی او رد شوند، جلوگیری کند.»

گراهام یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال 2016 است. وی با وجود آنکه می‌گوید توان بالایی در عرصه سیاست خارجی دارد، در رقابت‌های درون حزبی، کمتر از 1درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied