شمانیوز
شما نیوز

پشت پرده نامه 4 وزیر به رئیس جمهور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان دولتی اقتصاد را به مذاکرات گره زدند و چهار وزیر دولت، به رئیس جمهور نامه نوشته‌اند که رکود به بحران اجتماعی تبدیل می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی با اشاره به نطق خود در جلسه علنی روز دوشنبه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند ما هرچه داریم از محرم و صفر است و ما نیز امروز باید نسبت به گرامی داشتن این ایام اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد: امام حسین (ع) هرگز تن به ذلت دنیا که یزید وعده‌ آن را داده بود، نداد و فرمودند؛ هیهات‌‌من‌‌الذله و مکتب حسینی در این راستا به ما آموخته‌ است که زیر بار ذلت نرویم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان و مردم یادآور شد: آنچه در برجام بر ما تحمیل شده است همان ذلتی است که در قرار داد ترکمنچای و گلستان بر ملت ایران تحمیل شد و با صدای بلند می‌گویم ما با این قرارداد مخالف هستیم.

حسینی اضافه کرد: گزارش کمیسیون نقاط فاجعه آفرین در برجام را تأیید می‌کند و هیچ توجیهی برای موافقت با آن نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی اذعان کرد: دولت باید از دیپلماسی فعال و با اقتدار با مسائل مختلف برخورد کند. این دولت به ملت ایران قول داد که ویزای ما عزت‌مند شود، ولی متأسفانه آنقدر انفعالی برخورد شد که سفیر ما را در آمریکا راه ندادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تشریح برخی موارد خدشه‌دار شدن عزت مسئولان ادامه داد: وزیر امور خارجه ایران تقاضای ملاقات با وزیر خارجه عربستان را داشت اما این وزیر عیاش تقاضا را رد کرد و وزیر بهداشت نیز برای سفر به عربستان از قطر ویزا گرفت که چنین مواردی برای وزیر ارشاد نیز پیش آمد.

حسینی عنوان کرد: اگر در مسایل یمن دولت تدبیر و امید دفاع جدی از مردم مظلوم این کشور داشت و مواضع رهبری در حمایت ملت‌های مظلوم منطقه توسط دولت اجرایی می‌شد، دولت عربستان اینقدر پررو، جسور و موذی نمی‌شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در فاجعه منا باید بدانیم که اگر صدای پرصلابت حیدری علی زمان ما نبود، حتی جنازه‌ها را به ما تحویل نمی‌دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح در اوج تحریم بالاترین اختراعات و اکتشافات را ارایه کرده و برای ملت اقتداری در دنیا ایجاد کردند اما متأسفانه به برخی اکتشافات جدید آنها اجازه آزمایش داده نمی‌شود تا آمریکایی‌ها و ایادی آنها راضی شوند.

حسینی به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام‌ خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام عزیز به ما آموخت هرجا در مقابل دشمن یک گام عقب‌نشینی کنیم، دشمن چندین گام جلو می‌آید.

وی اضافه کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد و در این راستا اگر اقتصاد مقاومتی که مقام‌ معظم رهبری چند سال قبل متذکر شده بودند، اجرایی می‌شد امروز شاهد تورم، گرانی و بیکاری نبودیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: آقایان دولتی اقتصاد را به مذاکرات گره زدند و نتیجه این شد که در آن هیچ امیدی برای تحول اقتصادی دیده نمی‌شود و امروز شرایط اقتصادی به جایی رسیده است که چهار وزیر دولت، به رئیس جمهور نامه نوشته‌اند که رکود به بحران اجتماعی تبدیل می‌شود.

حسینی بیان کرد: به دولت تذکر داده می‌شود که کارگران بعضی کارخانه‌ها 2 تا 7 ماه حقوق دریافت نکرده‌ و پاداش پایان خدمت کارگران پرداخت نشده است و کارگران شرکتی هیچ امنیت شغلی ندارند، برخی 10 سال یا بیشتر در شرکتی کار کرده‌اند که به راحتی آنها اخراج شده‌اند به داد این کارگران برسید.

وی گفت: از دولت و مجلس خواستارم که افزایش حقوق بازنشستگان را در بودجه سال آینده لحاظ کند، چراکه این بازنشستگان با حداقل حقوق زندگی می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی افزود: دشت قزوین در بحران است و انتقال آب از الموت‌رود که مصوبه آن در حضور لاریجانی بوده‌ است، در اولویت قرار گیرد و در بحث انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرهای آبیک، محمدیه، مهرگان و قزوین و روستاهای اطراف آن اقدام جدی صورت گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: سد بورمانک (برمانک) که در دولت سابق مطالعات آن انجام گرفته است باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود؛ طارم یکی از مراکز مهم زیتون‌کاری امروز در کشور است که با بحران آب مواجه است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی، پروژه جاده الموت به معلم کلایه که فاز نخست آن تقریباً تکمیل شده را در اولویت تکمیل و افتتاح قرار دهد.

وی به تکمیل مسکن مهر که از خیرات دولت سابق است و همچنین جاده الموت _ رازمیان و رحیم‌آباد و مترو قزوین به هشتگرد اشاره کرد و خواستار تکمیل این پروژه‌ها شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی و تجاری است و اگر تسهیلات در اختیار صنایع قرار گیرد ما این گونه با تورم، گرانی و بیکاری مواجه نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied