شمانیوز
شما نیوز

عملیات گسترده ارتش در غرب سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته دست کم 20 حمله هوایی به مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سوریه ترتیب داده و دامنه حملات جنگنده‌های این کشور برای اولین بار به شهر حلب رسیده است. ارتش سوریه نیز عملیاتی گسترده در غرب این کشور آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: جنگنده های روسی حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های مخالفان مسلح در استان‌های حمص، حلب، ادلب، حماه و لاذقیه انجام دادند و برای نخستین بار شهر حلب را بمباران کردند. حملات روسیه در استان حلب در چند روز اخیر تنها به حومه این استان محدود می‌شد.

به گفته منابع محلی جنگنده‌های روسیه محله "الراشدین" شهرک "المنصوره" در حلب را که در کنترل گروه‌های مخالف است، بمباران کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور سه‌شنبه 20 حمله را علیه 12 پایگاه داعش انجام دادند و این حملات موجب رعب و وحشت داعشی‌ها شده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه این حملات در مناطقی از حلب، دیر الزور، اطراف دمشق، ادلب و لاذقیه انجام شده و به منهدم شدن هفت مرکز و انبار تسلیحات داعش انجامیده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که نیروی زمینی سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی عملیات گسترده‌ای را در غرب سوریه آغاز کرده‌اند.

اشاره دقیقی به محورهای عملیات ارتش سوریه نشده است اما پیشتر گفته شده بود که دمشق قصد دارد با نیروهای همپیمان خود از جمله حزب الله و نیروهای عراقی، مناطق غربی سوریه را در عملیاتی بی‌سابقه به طور کامل پاکسازی کند.

روز سه شنبه تلوزیون رسمی سوریه اعلام کرده بود که جنگنده‌های روسی با هماهنگی ارتش سوریه پایگاه‌های داعش در شهر "پالمیرا" را هدف قرار داده‌اند اما مسکو اعلام کرد که حملاتی در پالمیرا نداشته است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه جنگنده‌های این کشور پادگان آموزش تروریست‌های خارجی داعش در منطقه "کفر عوید" در حومه ادلب را هدف قرار دادند.

این جنگنده ها پادگان دیگری را که محل ذخیره مواد منفجره و مهمات داعش بود در ادلب بمباران کردند که منجر انهدام کامل آن شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تروریست های داعش از ترس حملات روسیه سلاح‌هایشان را به مناطق مسکونی در شهرهای سوریه منتقل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که افراد مسلح خودروهای زرهی را در نزدیکی مساجد مستقر کرده‌اند چراکه می‌دانند جنگنده‌های روسی مساجد را هدف قرار نمی‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied