شمانیوز
شما نیوز

جوکار: صدور بیانیه علیه کمیسیون برجام بداخلاقی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام بر پایه منافع ملی نوشته شده، گفت: این گزارش حاصل کار 40 روز فعالیت اعضای کمیسیون ویژه است.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام کار بررسی طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این طرح در جلسه یکشنبه هفته آینده مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و مورد مهم این است که در روند بررسی این طرح در صحن علنی مجلس باید گزارش کمیسیون ویژه در خصوص برجام مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: گزارش برجام حاصل کار 40 روز فعالیت اعضای کمیسیون ویژه است و نمایندگان در پیشنهادات خود در صحن علنی مجلس باید گزارش کمیسیون ویژه را مدنظر داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مجلس باید در ارتباط با بحث برجام قانونگذاری کند و در قانونگذاری خود چارچوب‌های در نظر گرفته شده در گزارش کمیسیون را رعایت کند و آنچه که مهم است این است که باید از ارجاع برخی از بندهای طرح اقدام مناسب و متقابل دولت در اجرای برجام به دیگر نهادها و دستگا‌ه‌ها جلوگیری شود چرا که این امر شأنیت ندارد و مجلس باید در بُعد نظارتی خود به موضوع ورود داشته باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در طول زمانی که در اختیار داشتند متن برجام را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند و مواردی را که در برجام ممکن بود خدشه‌ای بر منافع ملی وارد کند روشن و آن را تبیین کردند.

وی با اشاره به بیانیه 5 نفر از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در اعتراض به گزارش این کمیسیون گفت: این امر در مجلس سابقه نداشته و زمانی که کمیسیونی در مجلس تشکیل می‌شود تشکیل آن بر مبنای آیین‌نامه است و رأی‌گیری در آن نیز به همین شکل است و تشکیل آن و رأی‌گیری در کمیسیون مطابق آیین‌نامه است و صدور این گونه بیانیه‌ها نوعی بداخلاقی به شمار می‌رود و ممکن است از بیرون کمیسیون افرادی به ‌آنها گفته باشند که چنین اقدامی را صورت دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied