شمانیوز
شما نیوز

میزبان بسکتبال ناشنوایان در دانشگاهی با 10 هزار دانشجو

میزبان مسابقات بسکتبال ناشنوایان آسیا پاسفیک، بخشی از دانشگاهی است که بیش از 10 هزار دانشجو دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از تایوان، در چند روز سالن مجهز بسکتبال شهر تائویوان در اختیار تیم‌های ناشنوایان ایران و دیگر کشورهای شرکت کننده در مسابقات آسیا پاسفیک قرارگرفته است.

این سالن در واقع در مرکز دانشگاه بزرگ شهر 2 میلیون نفری تائویوان (30 کیلومتری تایپه، مرکز حکومتی تایوان ) واقع شده است.

دانشجویان این مرکز آموزش عالی در کنار فراغت از درس،‌برای ساعاتی در طول روز در این محل و همچنین چندین زمین روباز بسکتبال حاضر شده و در کنار همکلاسی های خود ورزش می‌کنند.

در بخش ورزشی این دانشگاه همچنین یک استادیوم فوتبال و چندین سالن مربوط به دیگر ورزش‌ها نیز قرار دارد.

طبق اظهارات چون‌وینگ یون، مسئول برگزاری مسابقات ناشنوایان آسیا پاسفیک و دانشجو ترم 4 گرافیک، این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو داشته که تعدادی دانشجوی خارجی در آن مشغول به تحصیل عالیه هستند.

به گفته وی در شهر تائویوان 15 مرکز آموزش عای دیگر نیز وجود دارد.

این دانشجوی تایوانی علاقمند به بسکتبال همچنین افزود:هزینه یک ترم دانشگاه حدود 2 میلیون تومان است و دانشجویان برای تامین این هزینه ، بطور کلی مورد حمایت خانواده خود قرار می ‌گیرند. البته برخی نیز هستند که به صورت پاره وقت کار دانشجویی انجام داده و بین 150 تا 200 دلار تایوان(15 تا 20 هزار تومان) دستمزد می‌گیرند.

هشتمین دوره پیکارهای آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان از روز شنبه هفته جاری در شهر تائویوان (30 کیلومتری تایپه، مرکز تایوان) آغاز شد و تا یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied