شمانیوز
شما نیوز

حمله موشکی روسیه به داعش از دریای خزر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ناوهای روسیه 26 موشک از دریای خزر به سمت داعش شلیک کردند. این اولین اقدام روس ها در حملات موشکی از راه دور به داعش است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

عصر ایران نوشت: ناوهای روسیه 26 موشک از دریای خزر به سمت داعش شلیک کردند. این اولین اقدام روس ها در حملات موشکی از راه دور به داعش است.

سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد این اقدام پس از آن صورت گرفت که مختصات دقیق مقرهای داعش به ارتش روسیه تحویل شد. این حمله را ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه نیز تأیید کرده و گفته است: ناو های ناوگان روسیه در دریای خزر به سوی مواضع گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) آتشباری کرده و تمام اهداف مشخص شده را مورد اصابت قرار دادند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد؛ پوتین که در روز تولدش با وزیر دفاع این کشور سخن می گفت افزود: آتشباری ما از این مسافت نشان دهنده آمادگی خوب ارتش ماست. رئیس جمهور روسیه در عین حال با اشاره به بحران سوریه تاکید کرد:"چنین مسائلی باید با روش های سیاسی خاتمه یابند". روسیه در حالی از خزر ، مواضع داعش را هدف قرار داده که هواپیماهای این کشور، چند روزی است که عملیات گسترده ای را در سوریه آغاز کرده اند و نیز، ناوهای روسی در سواحل سوریه مستقر هستند. بنابراین، حمله از راه دور به داعش، علاوه بر تست تجهیزات موشکی روسیه، می تواند به نوعی قدرت نمایی روس ها تفسیر شود. در حملات روس ها ، شمار زیادی از تروریست های داعش، جبهه النصره،جیش الاسلام و ... کشته،، زخمی و متواری شده اند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied