شمانیوز
شما نیوز

گزارش وزیر ارشاد از آخرین وضعیت حجاج ایرانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس حوزه علمیه اصفهان گزارشی از آخرین وضعیت حجاج ایرانی ارائه کرد.

به گزارش مشرق ، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری، رییس حوزه علیمیه اصفهان و از مراجع عالیقدر تشیع حاضر شد و با وی گفت‌وگو نمود.

در این دیدار جنتی به ارائه مهم‌ترین گزارش‌ها از وضعیت اصحاب فرهنگ و هنر پرداخت.

وی همچنین مهم‌ترین مسائل در مورد حجاج ایرانی در مکه را به ایشان اعلام کرد.

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای هم‌اندیشی استان اصفهان و شرکت در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان سینمای اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه علی جنتی است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت از ابتدای وقوع حوادث مناسک حج، رسیدگی به وضع حجاج و شناسایی مفقودین و انتقال قربانیان را با جدیت دنبال می‌کند

گفتنی است دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری پیش از ظهر امروز در دفتر ایشان برگزار شد.

* با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپخانه تمام اتوماتیک در اصفهان رونمایی شد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین افتتاح چاپخانه تمام اتوماتیک اصفهان با اشاره به‌اینکه در آینده نزدیک رونق اقتصادی در کشور خواهیم داشت، گفت: در سال‌های گذشته هر چند درآمد نفت ما کم شده، اما در اثر تلاش و سختکوشی همه صنعتگران و کارآفرینان صادرات غیرنفتی در حد 50 میلیارد دلار به وقوع پیوست که در تاریخ کشور بی سابقه بوده و مطمئن باشید که به تدریج وابستگی به نفت در کشور کم می‌شود.

وی اظهار داشت: آنچه که به آن اقتصاد مقاومتی می‌گوییم و رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تاکید کرده است اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد ریاضتی نیست.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بربومی‌سازی، تکیه برتوانایی ها و قدرت‌های ذاتی ما با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی است.

جنتی، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی متکی بر توانمندی‌ها و قدرت‌های ذاتی خودمان است، گفت: با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی و بدون وابستگی به دنیای غرب در طول سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برداشته شده است که افتتاح این واحد چاپخانه بزرگ یکی از همین گام‌هاست.

وی با بیان اینکه در گذشته محصولات این واحد از خارج می آمده و ما مجبور به پرداخت ارز بوده ایم، افزود: امروز این مشکل و دغدغه را بر طرف کردیم و بسیاری از نیازها را خودمان برطرف خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: آینده بسیار نوید بخشی را برای کشور می‌بینم و با همین استعدادها و توانمندی‌ها اگر با تدبیر عمل کنیم آینده خوب و روشنی خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همانطور که در سیاست خارجی ملاحظه شد که جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی موفق بوده است و ظرف 22 ماه مذاکره فشرده حرف خود را به کرسی نشاند، در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی نیز این دوره گذار را خواهیم گذراند و خواهیم توانست کشور را به سمت کشوری توسعه یافته سوق دهیم.

جنتی، با بیان اینکه بعضی از کشورها پیشرفت های صنعتی کرده‌اند اما توسعه اخلاقی و سیاسی ندارند تصریح کرد: این کشورها دچار انحطاط فرهنگی و خانوادگی شده اند و مشکلات فراوانی دارند اما تلاش ما این است در هر سه زمینه سیاست، اقتصاد و فرهنگ رشد و تعالی داشته باشیم.

وی ایران را بزرگترین قدرت منطقه خواند و افزود: امیدورام مشکلات اقتصادی و تورم در کشور نیز حل شود و با همدلی و همزبانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آینده درخشانی برای فرزندان این مرز و بوم رقم بزنیم.

در پایان از مادر سردار شهید حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(علیه‌السلام) تقدیر شد.

آیین افتتاح چاپخانه تمام اتوماتیک اصفهان پیش از ظهر امروز 16 مهرماه در شهرک صنعتی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied