شمانیوز
شما نیوز

مهم‌ترین مشکل صنعت روی زنجان چیست؟

استاندار زنجان گفت: عدم شفافیت در طرح مسائل و فقدان نگرش قوی اقتصادی در بین مدیران بنگاه‌های فعال در صنعت روی استان، مهم‌ترین مشکلاتی هستند که امروز فعالان این صنعت با آن مواجه‌اند.

استاندار زنجان گفت: عدم شفافیت در طرح مسائل و فقدان نگرش قوی اقتصادی در بین مدیران بنگاه‌های فعال در صنعت روی استان، مهم‌ترین مشکلاتی هستند که امروز فعالان این صنعت با آن مواجه‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، جمشید انصاری در جلسه نشست هم‌اندیشی مشکلات صنعت روی استان افزود: با توجه به اینکه عمده واحدهای فعال در صنعت سرب و روی را بنگاه‌های کوچک تشکیل می‌دهند و معدود بنگاه‌های بزرگ در این بخش در حال فعالیت هستند، ما شاهد فقدان تحلیل‌های اقتصادی قوی در این صنعت هستیم.

استاندار زنجان، عدم شفافیت در ارائه مسائل را یکی دیگر از مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: ما در اقتصاد باید یک شیوه فعالیت را با همه قوانین مربوط به خود بپذیریم. اگر صنعت فعالیت در بورس را می‌پذیرد باید همه قوانین مربوط به آن را بپذیرد، در غیر این‌صورت باید بر اساس قوانین سهمیه‌بندی پیش رود. دولت به‌دلیل وجود واحدها و ظرفیت‌های موجود در استان، با سهمیه‌بندی موافق است، چرا که در غیر این‌صورت ما شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای کوچک در استان خواهیم بود.

نمانیده عالی دولت در استان زنجان، نبود نقدینگی را یکی دیگر از مشکلات صنعت روی استان، عنوان و اظهار کرد: در جهت رفع این مشکل یا باید نقدینگی مورد نیاز، تامین و یا فروش مدت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه موارد مربوط به سرب و روی در استان قابل تصمیم‌گیری است، عنوان کرد: در صورت وجود تعامل دوسویه بین صنعت با دستگاه‌های ذیربط، همه موارد لازم در استان مورد تصمیم‌گیری قرار گرفته و تایید دستگاه‌های ملی در این خصوص اخذ می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه صنعت سرب و روی در استان براساس مزیت منطقه‌ای شکل گرفته است، ادامه داد: ایجاد تغییرات تدریجی در این صنعت صرفاً به‌دلیل تغییر قوانین و مقررات نبوده، بلکه متاثر از تغییرات درون صنعت از جمله توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت است. باید فعالان این صنعت با مروری بر گذشته و اشتباهات و فرصت‌های از دست رفته در این صنعت، با استفاده از روش‌های نوین به‌دنبال ارتقای بهره‌وری در این صنعت باشند.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای شمش روی و فلوتاسیون در استان، اظهار کرد: در سطح استان 50 واحد تولید شمش روی وجود دارد که با ظرفیت سالیانه بالغ بر 298 هزار تن و اشتغال‌زایی 4267 نفر فعالیت می‌کنند. میزان تولید این واحدها در نیمه نخست امسال بالغ بر 52 هزار تن شمش روی است و تولید نهایی این واحدها در سال گذشته 83 هزار و 382 تن بوده است.

وی با اشاره به فعالیت 10 واحد فرآوری در استان، یادآور شد:‌ ظرفیت تولید این واحدها براساس پروانه بهره‌برداری صادر شده بالغ بر سه میلیون تن و اشتغال‌زایی 1248 نفر است.

این مسئول، میزان تولید واحدهای فراوری در استان در نیمه نخست امسال را بالغ بر 351 هزار تن دانست و تصریح کرد: این میزان در شش ماهه اول سال گذشته بالغ بر 337 هزار تن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به آمار اعلام شده، واحدهای شمش روی در نیمه نخست امسال با 35 درصد ظرفیت و واحدهای فرآوری با 17 درصد ظرفیت مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied