شمانیوز
شما نیوز

بسکتبال ایران مطرح نزد تایوانی‌ها/ مردم تائویوان: شیفته حدادی و صمد هستیم

مردم تایوان وقتی نام ایران را می‌شنوند، به یاد یکسری مفاهیم همچون نفت، فرش دست‌بافت و بسکتبال کشورمان می‌افتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، مردم مهربان و آرام کشور تایوان به دلیل شرایط جغرافیایی کیلومترها با ایران فاصله دارند اما با وجود دوری بسیار شناخت خوبی از کشور عزیزمان دارند.

وقتی نام ایران را می‌شنوند یکسری مفاهیم در ذهن‌شان نقش می بندد. از جمله نفت که در ایران تولید می شود.یا فرش دست بافت و نفیس کشورمان که بهترین در سطح جهان است و همچنین ورزش بسکتبال و تیم ملی کشورمان که یکی از قدرت‌های مطرح قاره آسیا است.

مردم تایوان از آنجایی که به 2 ورزش بیس‌بال و بسکتبال بسیار عشق می‌ورزند، تمام اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی این دو رشته را به دقت تعقیب و پیگیری می‌کنند.

به همین دلیل کاملا با تیم ملی بسکتبال ایران آشنا هستند و حتی به بازیکنانی همچون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی علاقه فراوانی دارند.

خبرنگار اعزامی فارس به کشور تایوان که برای پوشش خبری مسابقات هشتمین دوره ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه به شهر تائویوان (30 کیلومتری تایپه، مرکز حکومتی تایوان) سفر کرده، در خلال روزهای اقامت خود بارها مورد پرسش مردم این شهر در مورد بسکتبال ایران قرارگرفته است.

آنها به نماینده خبری فارس بارها عنوان کردند تیم بسکتبال ایران محبوبیت زیادی در کشورشان دارد و ستارگانی همچون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی را بسیار دوست دارند.

هشتمین دوره پیکارهای آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان از روز شنبه هفته جاری در شهر تائویوان (30 کیلومتری تایپه، مرکز تایوان) آغاز شد و تا یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied