شمانیوز
شما نیوز

رایزنی کری و لاوروف درباره حملات هوایی به سوریه

وزرای خارجی روسیه و آمریکا در یک گفتگوی تلفنی درباره عملیات های هوایی علیه داعش و همکاری های دو طرف در بحران سوریه و اوکراین صحبت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود جان کری درباره اوضاع منطقه به خصوص بحران سوریه و اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

پیشتر روسای جمهوری دو کشور روسیه و آمریکا هر کدام به طور جداگانه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر همکاری های دو کشور در بحران سوریه و اوکراین تاکید کرده بودند. همچنین مقامات پنتاگون در بیانیه های مختلف تماس بین مقامات دو کشور را برای همکاری های بیشتر در عملیات نظامی در سوریه خواسته اند.

به نظر می رسد محور گفتگوی کری و لاوروف بیشتر درباره حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش و بررسی ادعای آمریکا در حمله به مخالفان بشار اسد بوده باشد.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر گفت: در این گفتگوی تلفنی ۳۰ دقیقه ای روی همکاری های بیشتر دو طرف در عملیات های نظامی سوریه و عدم تداخل در این عملیات ها بحث و گفتگو کردند.

این گفتگوها در حالی انجام می گیرد که رسانه های آمریکایی در هفته های اخیر هجمه های گسترده ای علیه حملات هوایی روسیه به راه انداخته اند. یکی از این تبلیغات اعلام خبری درباره سقوط موشک های شلیک شده روسی از دریای خزر علیه مواضع داعش در خاک ایران بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied