شمانیوز
شما نیوز

در جست‌جوی شخصیتی ملی - تهرانی

مسئول کمیته کودک و نوجوان نشر شهر از تلاش شورای کودک این موسسه برای یافتن کاراکتری ملی و تهرانی برای خلق مجموعه آثار این گروه سنی خبر داد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان نشر شهر از تلاش شورای کودک این موسسه برای یافتن کاراکتری ملی و تهرانی برای خلق مجموعه آثار این گروه سنی خبر داد.

مصطفی خرامان به خبرنگار ایسنا گفت: در هر ملتی شخصیت‌های کارتونی هستند و ما این ملت‌ها را با کمک این کاراکترها می‌شناسیم، مثل پینوکیو که نماینده ادبیات کودک ایتالیاست.

او افزود: نشر شهر به دنبال ایجاد دو شورای تخصصی کودک که متشکل از چهره‌های نام‌آشناست، طی جلسات متمادی که البته هنوز ادامه دارد، توانسته است برخی از چهره‌های نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان ایرانی را شناسایی کند و اگرچه در زمینه گزینش بهترین آن‌ها که قابلیت و پتانسیل لازم برای تکرار در قالب داستان‌های مختلف را داشته باشد، به توافق قطعی نرسیده ولی بنا شده است داستان‌های این گروه سنی به مدد این شخصیت ملی و تهرانی کلید بخورد.

این نویسنده کودکان و نوجوانان اظهار کرد: بنا شده است تا حجم وسیعی از تولیدات ادبی نشر شهر به مدد این شخصیت ملی - تهرانی به موضوعات و مسائل شهری‌، شهروندی و سبک زندگی در شهر تهران احنصاص پیدا کند و تاکنون گفت‌وگوهایی با نویسندگان برای همکاری در این پروژه که یکی از پروژه‌های ماست انجام گرفته است و در صورت رسیدن به نقطه توافق، فاز اول تولیدات ادبی در این زمینه کلید خواهد خورد. همچنین در حوزه رمان نوجوان نیز این موسسه بنا دارد رمانهایی با لوکیشنهای تهران منتشر کند.

پیش‌تر شکوه قاسم‌نیا‌، حدیث لزرغلامی، شاهده سعیدی، مصطفی خرامان و حبیب‌الله فهیم به عنوان اعضای شورای تخصصی کودک و مهشید مرشدزاده، حمیدرضا شاه‌آبادی‌ و وحید نیکخواه آزاد در کنار مصطفی خرامان‌ و حبیب‌الله حبیبی به عنوان اعضای شورای نوجوان معرفی شده بودند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied