شمانیوز
شما نیوز

«طوفان»؛ مهمان خشمگین شبانه مازندران

زیرساخت‌های مازندران به قدری لق‌لق می‌زند که به هر تندبادی، برند طوفان می‌دهد و مدیریت ناصحیح مدیران شهری طی سالیان گذشته امروز نیازمند بازنگری و تدبیری اساسی است.

به گزارش مشرق ، گرمای هوا در شانزدهمین روز از پاییز 94 به حدی در نقاط شرقی و مرکزی مازندران گُر گرفت که گویی باری دیگر عقب‌گردی به تیرماه داشته است.

کولرهای منازل و خودروها که چند روزی می‌شد به استقبال از فصل خزان، خاموش شده بود، ظهر روز پنج‌شنبه باز هم روشن شد، اما رفته رفته هر چه ثانیه‌ها می‌گذشت، بر ابرناکی آسمان افزوده می‌شد و دم عجیبی نفس‌ها را فرا گرفته بود.

پس از غروب آفتاب بر وزش باد نسیم‌گونه‌ای که تا آن وقت گه‌گاه می‌وزید، افزوده شد و رفته رفته آسمان نوید باران می‌داد و هر از گاهی در سرآغاز شب قطراتی از رحمت الهی بر زمین می‌چکید.

عقربه‌های ساعت از نیمه‌های ساعت 22 گذشته بود که آرام آرام باد حالت تندی به خود گرفت و ابرها پس از برخورد به هم غرش عجیبی می‌کردند.

انتظار بارش باران اجابت شد اما لحظاتی نگذشت که تگرگ جای قطرات باران را گرفت و طوفان کم‌سابقه‌ای نیز حرکت خود را آغاز کرد، حال که چند ساعتی از این اتفاق می‌گذرد، هنوز هیچ منبع رسمی از جزئیات این حادثه اطلاعی نداده است.

چندی پیش که طوفان هفتاد و اندی کیلومتری گرد و خاکی در مازندران به‌پا کرده بود، باز هم این میهمان خشمگین، مازندران را برای سفر برگزید و با بی‌رحمی خساراتی به شهر وارد کرد.

درختان کهنسال و فرسوده خیابان‌های شهر که خاطره تلخی را در طوفان قبلی به‌ جا گذاشته بودند، این بار هم تاب طوفان را نیاورده و باز هم بعضی از کمر و بعضی هم از ریشه سرنگون شدند.

مدیریت شهری باید فکری اساسی به حال این درختان کهنه بکند که دیگر این بلندقامتان بوی ناامنی می‌دهند و حال که چند سالی است مسئولان دوست دارند اینجا به شهر بهار نارنج ملقب شود، ما به همان درختان کوتاه‌قامت، پربازده و مهربان نارنج راضی هستیم.

بیلبوردهای شهری نیز این‌بار مهمانان جدید عرصه سقوط در مرکز مازندران بودند، که در چند نقطه از شهر مشاهده شد این غول‌پیکرهای پولادین هم تاب تندباد را نیاوردند و از ریشه کنده شدند؛ به پایه‌گذاران این بیلبوردها توصیه می‌شود، کمی با صبر و مهندسی بیشتر نسبت به علم کردن این آهنی‌قامتان اقدام کنند.

آب‌گرفتگی معابر نیز به‌دلیل زیرساخت‌های ضعیف شهری طی مدیریت چندساله مدیران شهر در شهرهای مختلف مازندران نیز امری عادی و عرف شده و کسی به این مسئله ایرادی نمی‌گیرد.

مدیریت بحران استانداری و هواشناسی مازندران نیز هشدار جان‌داری در پی وقوع طوفان از طریق مراجع اطلاع‌رسانی به شهروندان ندادند و باز هم بسیاری از شهروندان گرفتار این طوفان خشمگین شدند.

قطعی برق چندساعته، اختلال در شبکه مخابرات و اینترنت نیز از پس‌لرزه‌های این حادثه بود، اخبار ضد و نقیضی از فرش‌شدن کابل‌های فشار قوی در وسط خیابان، واژگون شدن یک اتوبوس نیز مخابره شد که صحت و سقم آن و خسارات به بار آمده دیگر را در خبرهای بعدی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied