شمانیوز
شما نیوز

پس از تحریم مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود

وزیر دادگستری با تاکید بر لزوم تغییر برخورد با سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، گفت: پس از تحریم مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

وزیر دادگستری با تاکید بر لزوم تغییر برخورد با سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، گفت: پس از تحریم مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جلسه شورای اداری محمودآباد با بیان اینکه در شرایطی هستیم که خود را آماده اجرایی شدن توافق هسته‌ای پس از اظهار نظر مجلس می‌کنیم، اظهار کرد: باید توجه کنیم که حتی پس از اجرای توافق هسته‌ای موانع برطرف نمی‌شود و رونق اقتصادی خاصی اتفاق نمی‌افتد و پس از پشت سر گذاشتن این مرحله رونق مناسبی به دست نمی‌آوریم.

وی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی دنیا خوب نیست و یکی از مهم‌ترین دلایل حضور سرمایه‌گذاران و هیات‌های اقتصادی خارجی علاوه بر توافق هسته‌ای وضع خراب اقتصادی آن کشورها است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در شرایطی به سر می‌بریم که ژاپن از بدهکارترین کشورهای دنیا است و وضع اقتصادی افتضاحی دارد، افزود: آمارها در اروپا نشان از نابسامانی دارد و ارزش پول روسیه به کمتر از نصف رسیده است.

پورمحمدی افزود: اینطور نیست که پس از توافق و برداشته شدن تحریم به سرعت رونق به سراغ‌مان بیاید، مهم‌آن بود که با برداشته شدن تحریم موانع را برطرف و فشار سیاسی روانی را کنار بگذاریم و سیاه‌نمایی‌ها را برطرف کنیم.

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به دستاوردهای مذاکرات در دو سال گذشته، گفت: این مذاکرات دستاوردهای خوبی داشته است، مذاکره با 6 کشور جهان کم‌هزینه نیست، آمریکایی‌ها دشمن سرسختی هستند و نمی‌شود دوست شد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: این توهم است که با آمریکا دوست شویم و چنین نگاهی وجود نخواهد داشت، عده‌ای شعار می‌دهند و در جایی دو کلمه می‌نویسند اما باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه جهانی قبول دارد که ایران با قدرت در عرصه جهانی حاضر است، اظهار کرد: برخی از سیاسیون غربی به خود وعده تغییرات می‌دهند و اعتراف به تسلیم در برابر ایران نمی‌کنند اما مواضع رهبری جایگاه ایران را به وضوح مشخص می‌کند.

وزیر دادگستری خواستار تغییر لحن مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در برخورد با سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی شد و گفت: باید نگاه‌مان را نسبت به سرمایه‌گذاران تغیر دهیم، این استان صنعتی نیست اما در این زمینه اوضاع خرابی دارد، چه کسی باید آنها را حل کند.

پورمحمدی با بیان اینکه ظرفیت این استان برای رونق اقتصادی بسیار بالا است، تصریح کرد: بیش از استان‌های گیلان و گلستان که حدود 680 میلیارد تومان به آنها بودجه تزریق کردیم به مازندران در سفر روزهای آینده رئیس جمهور بیش از این کمک می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اتکا مدیران و مسئولان نباید به این سقف بودجه باشد، خاطرنشان کرد: باید با تغییر رویکرد به سمت توسعه حرکت و مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه باید با توجه به فرموده رهبری با اتکا بر تولید، اشتغال و صادرات، به خود متکی شویم، اظهار کرد: دولت از تمام توان خود استفاده و تورم را کنترل کرد اما هنوز رکود باقی‌مانده است.

پورمحمدی گفت: بودجه دولت پس از برجام و گشایش محدود است و باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود، مازندران جاذبه‌های زیادی دارد که به آن توجه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به سفر هیات دولت به مازندران، اظهار کرد: دولت در این سفر به دنبال بررسی امور زیرساختی همانند وضعیت راه‌ها، بهداشت و درمان، کشاورزی، تولید و پرورش ماهی در قفس، و مکانیزه کردن و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی است و مسئولان خواسته‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied