شمانیوز
شما نیوز

قائم مقامی قهرمان مسابقات آزاد باکو شد

استاد بزرگ شطرنج ایران با کسب ۶/۵ امتیاز از ۹ بازی و با امتیازشکنی بهتر به مقام اول مسابقات آزاد بین‌المللی باکو دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، در جدول اول مسابقات آزاد باکو 54 شطرنج باز از 8 کشور جهان شامل 13 استاد بزرگ حضور داشتند. استاد بزرگ احسان قائم مقامی (2594) با 4 برد و 5 تساوی به مقام اول این مسابقات دست یافت و ده هزار دلار جایزه نفر اول را از آن خود کرد.

پیروزی احسان مقابل استاد بزرگ ادواردو ایتوروزیگا (2633) قهرمان کشور ونزوئلا مهمترین نتیجه وی بود؛ استاد بزرگ نجات عباسوف از کشور آذربایجان و استاد بزرگ آدهیبان (2674) از کشورهند نیز با 6/5 امتیاز به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

قائم مقامی در این مسابقات نزدیک به 10 واحد به ریتینگ خود افزود و احتمالاً مجدداً از مرز 2600 در فهرست اول ماه آینده میلادی گذر خواهد کرد.

اساتید بین‌المللی امیررضا پوررمضانعلی و محمد امین طباطبایی با 6 امتیاز به مقام‌های پنجم و نهم دست یافتند. در جدول اول این مسابقات 15 شطرنج باز از ایران حضور داشتند.

در جدول ب این مسابقات که برای بازیکنان با ریتینگ کمتر از 2100 برگزار می شود 147 شطرنج باز حضور داشتند آرش داغلی و محمدرضا افشارزاده با 7 امتیاز به مقام‌های هفتم و هشتم دست یافتند.

انتهای پیام/آ

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied