شمانیوز
شما نیوز

در برابر هر تهدیدی صاعقه وار اقدام می کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه ایران اسلامی هیچگاه شروع کننده اقدام در برابر دشمنی ها نبوده است گفت: قدرت، توان و آمادگی ما به گونه ای است است که صاعقه وار عکس العمل سریع و محکمی را بر علیه هر اقدامی صورت خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه ایران اسلامی هیچگاه شروع کننده اقدام در برابر دشمنی ها نبوده است گفت: قدرت، توان و آمادگی ما به گونه ای است است که صاعقه وار عکس العمل سریع و محکمی را بر علیه هر اقدامی صورت خواهیم داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با فرارسیدن 16 مهرماه سالروز گرامیداشت سردار شهید نادر مهدوی و شهدای مبارزه با استکبار جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران با دریادار پاسدارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دریادار فدوی در این مراسم با بیان اینکه تصویری که از واقعیت ها ساخته می شود از خود واقعیت مهمتر است گفت: دشمنان ما بویژه آمریکایی ها سال های طولانی است تلاش می کنند تصویری از ایران برای مردم خود و جهانیان بسازند که این تصویرغیر واقعی هیچگونه ارتباطی با انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران ندارد.

وی افزود: آمریکایی ها به دلیل آنکه خود را صاحب قدرت رسانه ای برتر می دانند معتقدند که می بایست تصویر مطلوب آنها ساخته و تحویل مخاطب گردد؛ مادامی که این تصویر سازی موکول به آمریکایی هاست بخصوص در کشورشان این موضوع برای آنها مفید می باشد.

فدوی با تأکید بر اینکه واقعیت انقلاب اسلامی و ایران هیچ ارتباطی به تصویر سازی غیر واقعی آمریکایی ها ندارد گفت: شما وابستگان نظامی مستقر در ایران به عنوان افرادی که در جریان واقعیت های جامعه، مردم، نیروهای مسلح و توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارید می توانید بر اساس واقعیت های موجود و نه تصویر سازی رسانه ای در خصوص ایران اسلامی به دولت های خود کمک کنید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اغلب دولت ها و ملت ها بر اساس تصویرسازی های صورت گرفته تصمیم می گیرند این نکته مهم است که تصویرسازی به واقعیت موجود نزدیک باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه دروغ و ریاکاری را از جمله خطرات دنیای امروز و از ویژگی های قدرت های سلطه گر برشمرد و اظهار کرد: این دو مؤلفه در رفتار و شیوه برخورد آمریکا و هم پیمانانش در ارتباط با موضوع مبارزه با تروریسم و داعش به وضوح نمایان است و همگان شاهدند که علی رغم ادعای آمریکاییها مبنی بر مبارزه با تروریسم در ائتلاف ساختگی، اتفاقی جز قدرتمند شدن گروه های تروریستی و حمایت از آنها رخ نداده است.

وی افزود: در این ایام شاهد بروز اتفاقاتی در منطقه هستیم که دروغ و ریاکاری آمریکاییها در مبارزه با تروریسم برای مردم دنیا بسیار شفاف و واضح می شود.

فدوی با بیان اینکه امروز چهار کشور در منطقه غرب آسیا به طور واقعی در حال مبارزه با تروریسم هستند گفت: سوریه و عراق به عنوان کشورهایی که تا حدی دچار این بلا شده اند و ایران و روسیه به طور واقعی در راستای ریشه کن کردن تروریسم در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته که روسیه متفاوت از غرب در سوریه به مقابله با تروریست برخواسته است، اثری که این چند روز مقابله با تروریسم داشته بسیار بیشتر از تأثیر ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر مبارزه با تروریسم است و این مسئله نشان می دهد که آمریکا تنها استفاده تبلیغاتی از این موضوع می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همکاری و اتحاد سوریه، عراق، ایران و روسیه را همکاری و مبارزه واقعی با تروریسم برشمرد و با تأکید بر اینکه این روند را به طور حتم ادامه خواهیم داد بیان کرد: در روزهای اخیر مسئولان و مقامات آمریکایی به طور دائم بر علیه اقدامات روس ها در مقابله با تروریسم صحبت می کنند به دلیل آنکه نمایش روند واقعی مبارزه با تروریسم چیزی جز رسوایی برای آمریکایی ها به همراه نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: سالیان طولانی است که رویارویی بین ما و آمریکایی ها به صورت واقعی بر قرار بوده و از ماهیتی برخوردار است که اگر آمریکایی ها توانایی انجام اقدامی بر علیه ما را داشتند مسلما از انجام آن دریغ نمی کردند.

فدوی با تأکید بر اینکه رابطه ما و آمریکایی ها سالیان سال است که به حالت بازدارندگی رسیده است گفت: آمریکایی ها به این نکته واقفند که هرگونه اقدام بر علیه انقلاب اسلامی ضررش به مراتب بیشتر از منافعش می باشد؛ علاوه بر این ما به طور دائم بر این روند بازدارندگی افزوده و فاصله ای که ایجاد می کنیم بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما بیش از هر کشوری با نقاط آسیب پذیری آمریکا آشناییم اظهار کرد: آمریکایی ها قادر به انجام ادعاهای خود نبوده و در سال های گذشته در برابر ایران به نتیجه ای نرسیده اند و توفیقی نداشته اند و این واقعیتی است که آمریکا متناسب با نیاز خود آن را تصویر سازی می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تصریح کرد: ما روزانه با آمریکایی ها در خلیج فارس سر و کار داریم؛ آنها در آبهای بین المللی حضور دارند و نیروی دریایی سپاه هم نیز در کل منطقه خلیج فارس حضور دارد؛ سایه ی قدرت انقلاب اسلامی را در خلیج فارس آنچنان به آمریکایی ها چشانده ایم که فرماندهان آنها بر روی ناوها این اقتدار ایران را به طور کامل حس می کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده اقدام در برابر دشمنی ها نبوده است افزود: در عین حال قدرت، توان و آمادگی ما در شرایطی است که صاعقه وار عکس العمل سریع و محکمی را بر علیه هر اقدامی صورت خواهیم داد.

فدوی در پایان سخنانش گفت: امیدوارم به آنچه منافع و آسایش همه ما و مردم دنیا را تأمین می کند دست یابیم چرا که خلیج فارس در وضعیتی قرار دارد که در صورت آرامش، همگان از آن نفع می برند.

در ادامه این مراسم سرهنگ کنستانتین پانوف (وابسته نظامی کشور اکراین) به نمایندگی از وابستگان نظامی با تقدیر از نیروی دریایی سپاه گفت: این گونه دیدارها نه تنها باعث توسعه روابط دوستانه بین نیروهای مسلح بلکه در میان کشورها نیز می شود و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وابسته نظامی کشور اکراین با بیان اینکه امروز خاموش کردن آتش جنگ با تلاش های مشترک کشورها ممکن است اظهار کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا به عنوان بهترین فرزندان این سرزمین نکته مهم و درس آموزی برای نسل های آینده محسوب می شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه بازدید کرده و از نزدیک با بخشی از دستاوردهای این نیرو در حوزه های شناوری، راداری، موشکی و هوا دریا آشنا شدند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied