شمانیوز
شما نیوز

سردار همدانی چشم فتنه را کور کرد

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: سردار همدانی چشم فتنه را در کاسه سر کور کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، بعد از شهادت سردار پاسدار، سرلشکر حاج حسین همدانی، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی، نماینده طلاب و فضلای همدانی در حوزه علمیه قم که 30 سال سابقه دوستی با این شهید بزرگوار را دارد، به گفت‌وگو نشستیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به اینکه سردار پاسدار، سرلشکر حاج حسین همدانی، ستاره‌ای از منظومه جهاد و شهادت است، اظهار کرد: او به حق شایستگی و لیاقت خود را به عنوان شاگرد مکتب عملی امام و مقام معظم رهبری با بیان و عمل در فراز و نشیب روزگار به نمایش گذاشت.

خبرگزاری فارس: سردار همدانی چشم فتنه را کور کرد / سردار همدانی فاتح جبهه‎‌ها

وی با اشاره به خدمات شهید همدانی در کسوت فرمانده اسبق سپاه انصارالحسین(ع) گفت: ایشان از جمله فرماندهان نادری بودند که خود به عنوان پیشگام پیاده نظام، در خطوط مقدم حاضر می‌شدند و با تیزبینی دشمن را رصد می‌کردند.

رضوی با بیان اینکه نیروهای او می‌دانستند سردار همدانی هر جا قدم بگذرد صراط مستقیم آنجاست، گفت: او فاتح جبهه‎های حق علیه باطل بود و همیشه رنگ و بوی جهاد و شهادت می‌داد.

*سردار همدانی برای دفاع از عزت ایران مردانه ایستاد

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار، بعد از دوران دفاع مقدس با گذراندن دوران تخصصی فرماندهی از ایران و خارج از کشور؛ توانمندی نمونه‌ای از رزم و جهاد، علم و عمل و صلابت و ایمان را در خود جمع کرده و به منصه ظهور رساند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه از ایشان به عنوان «سردار جبهه‌ها» یاد کرد و گفت: این سردار بزرگ در فتنه 88، چشم فتنه را در کاسه سر کور کرد و چون شیر بیشه مکتب امیرالمومنین(ع) در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاد.

وی ادامه داد: وقتی دشمن نام ایشان را در لیست سیاه قرار داد، خم به ابرو نیاورد و برای دفاع از عزت و شرف نظام مقدس جمهوری اسلامی مردانه ایستاد.

رضوی افزود: ایشان بعد از فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله، برای دفاع از حرم به عنوان بزرگ‌مستشار نظام جمهوری اسلامی به سوریه سفر کرد و با صلابت در گفتار و ایمان در عمل خدمات بزرگی را انجام داد.

* سردار همدانی محور وحدت بود

وی با بیان اینکه سردار همدانی محور وحدت و انسجام در استان همدان در ین همه عقاید و سلایق بودند، گفت: احزاب و گروه‎های سیاسی سخن حاج حسین همدانی را فصل‌الخطاب می‎دانستند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ادامه داد: ایشان در جهاد، مبارزه و سازندگی توانست برگ رضایتمندی امام راحل و مقام معظم رهبری را در کارنامه درخشان خود بگنجاند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی در سوریه به «ابووهب» لقب گرفته بود، افزود: این شهید بزرگوار با تشکیل بسیج مردمی در سوریه و ارائه طرح‎های نظامی خاص؛ استکبار را به زانو درآورد.

رضوی با اشاره به اینکه حتماً سردار همدانی در دعای قنوت نماز شب رهبری حضور داشت، افزود: امروز رهبر فرزانه انقلاب و ملت شریف ایران از غم از دست دادن، این بزرگ‎سردار انقلاب اندوهگین هستند.

وی از ویژگی‎های شخصیتی ایشان سخن به میان آورد و با بیان اینکه ایشان به مانند پدری مهربان هیچ گاه جانبازان دفاع مقدس را فراموش نمی‎کرد، ادامه داد: سرکشی و دلجویی از ایثارگران جزئی از مشق زندگی این شهید بزرگوار بود.

*وهب همدانی: «پدرم به آرزوی دیرینه‌اش رسید»

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه از بصیرت عمارگونه سردار همدانی سخن راند و از حضور ایشان در اغلب یادواره‌های شهدا برای تبیین پیام خون شهیدان در دفاع از ولایت گفت.

وی با بیان اینکه سردار همدانی به اوج قله‌های سعادت نائل آمد، با بغضی در گلو گفت: وقتی سحرگاه امروز با فرزند دلبندش «وهب»‎ تماس گرفتم به من گفت «پدرم به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود رسید».

رضوی ادامه داد: سردار همدانی دارای ابعاد اخلاقی و علمی خاصی بود، اهل مطالعه بود و هرگز فرصت‌های خود را از دست نمی‎داد.

وی با اشاره به اینکه ایشان خاطرات روزانه خود را یادداشت می‌کرد تا برای آیندگان به یادگار بماند، در ادامه اثر ماندگار سردار همدانی با عنوان «مهتاب خین» را نمونه‎ای از حساسیت ایشان در انتقال پیام هشت سال دفاع مقدس به جامعه عنوان کرد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ادامه داد: حضور در گلزار شهدا، توجه به قرائت قرآن، خواندن نماز اول وقت، دائم‎الوضو بودن و حسن خلق را می‎‌توان از دیگر خصایص اخلاقی ایشان عنوان کرد.

*سفارش به برگزاری روضه صدیقه طاهره

وی توجه به دعا و خواندن آن را دیگر وی‍ژگی شهیدهمدانی دانست و افزود: ایشان دعاهایی را در جیب داشت و هر روز آنها را می‎خواند.

رضوی با اشاره به سفارش ایشان به برگزاری روضه صدیقه طاهره در هر ماه گفت: سه روز قبل از شهادتش با من تماس گرفتند و ضمن پیگیری پیگیری وضعیت حجاج، سفارش برگزاری روضه سیدالشهدا در تهران کردند.

وی در پاسخ به اینکه چرا پیگیری روضه سیدالشهدا را از شما خواستند، گفت: با هم عهدی بسته بودیم که در نبود ایشان، به نیابت از او روضه عاشورا را برگزار کنم.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان اینکه سردار همدانی مصداق سرباز گمنام انقلاب اسلامی بود و همواره با لباس رزم، بحران‎ها را مدیریت کرد، افزود: او هیچ گاه از خود، نگفت و فقط امر ولایت را مد نظر داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied