شمانیوز
شما نیوز

آغاز فصل جدید روابط اقتصادی ایران با جهان

وزیر اقتصاد در افتتاحیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گفت: فصل جدیدی از ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهای جهان آغاز شده است.

به گزارش مشرق، علی طیب نیا در جلسه افتتاحیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در آن روسای بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و وزرای اقتصادی کشورهای عضو و روسای کل بانک های مرکزی حضور داشتند، اظهارداشت: ایران از جمله کشورهایی است که با پتانسیل های بالای اقتصادی، می تواند به عنوان کشوری نوظهور باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در این اجلاس در لیما پایتخت کشور پرو به سر می برد، دارا بودن منابع طبیعی، موقعیت استراتژیک، نیروی انسانی تحصیلکرده، بازار بزرگ داخلی و زیر ساخت های مناسب را تنها بخشی از مزیت های اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: همه این مزیت ها، تنها بخشی از مزیت های اقتصادی کشورم هستند که در بین کشورهای خاورمیانه موقعیت انحصاری دارد. وی در عین حال با اشاره به اینکه با تلاش های انجام شده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل تورم در کشورمان بودیم، توسعه بیشتر اقتصاد ایران را مستلزم انتقال دانش فنی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و تامین منابع مالی دانست و افزود: انتظار می رود در این بخش ها بانک جهانی و سایر موسسات بین المللی توسعه ای بتوانند به کشورم در دستیابی به این مسیر کمک نمایند. طیب نیا در ادامه تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول همیشه تعهد خود را به موسسات بین المللی ایفا کرده است و انتظار دارد این موسسات خدمات خود را برای توسعه پایدار کشورم ایفا نمایند. وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه تاکید کرد: بانک جهانی می تواند به دلیل نقش توسعه ای در تامین مالی کشورها، برای توسعه کشورهای عضو، بدون تبعیض نقش خود را انجام دهد. طیب نیا تصریح کرد: بعد از سال ها مشکل در ارتباطات ایران و بانک جهانی به دلیل تحریم های جهانی، هم اکنون زمان آن است که کشورها به ویژه ایران از تامین مالی و فاینانس های بانک های توسعه ای برخوردار باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: همکاری با موسسات توسعه ای بین المللی بالاترین اولویت برای کشورم است. انتظار دارم نه تنها در تامین مالی بلکه تجارت و سرمایه گذاری موسسات توسعه ای بین المللی در این فصل جدید از ارتباطات از این فرصت استفاده شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied