شمانیوز
شما نیوز

طرح تجمیع بیمه‌ها روی میز مجلس خاک می‌خورد

در حالیکه طرح تجمیع بیمه‌ها تمام پیچ و خم‌های مجلس را طی کرده اما هنوز در مرحله‌ی اجرا دست و پا می‌زند.

به گزارش مشرق ، پنج‌سالی است که از امضای وزیر بهداشت سابق و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روی طرح تجمیع بیمه‌ها می‌گذرد، طرحی که هنوز روی میز مجلس شورای اسلامی خاک می‌خورد.
آریایی‌نژاد نماینده‌ مجلس گفت: متاسفانه درحال حاضر موضوع تجمیع بیمه‌ها اولویت کار مجلس نیست و با وجود اینکه این طرح در برنامه‌ی پنج ساله‌ی پنجم ارائه شد اما هنوز توجه لازم را به اجرای آن نداشته‌اند.
طبق بند ب ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت اجازه دارد بخش‌های بیمه‌های درمانی کلیه صندوق‍‌ها را در سازمان بیمه سلامت ادغام کند و تشکیلات جدید را سازمان بیمه سلامت ایران نامگذاری کند.
تجمیع بیمه‌ها در ایستگاه نخست
ارائه لایحه‌ تجمیع بیمه‌ها در آن زمان با استقبال مجلسی‌ها رو به رو شد، استقبالی که از نظر سعیدی، نماینده‌ مجلس با استدلالی اینچنینی همراه بود: موجب شفافیت و ساماندهی وضعیت موجود بیمه‌ها خواهد شد و اما با وجود تاکید قانون برنامه پنجم توسعه بر تجمیع بیمه‌ها هنوز این لایحه در ایستگاه نخست سر می‌کند.
سوال اصلی در خصوص علل تاخیر نهایی شدن قانون تجمیع بیمه‌ها پاسخ‌های متفاوتی دارد.
خضری نماینده مجلس علت این تاخیر را تفاوت ساختاری و دریافتی بیمه‌ها می‌داند و می‌گوید: به عنوان مثال بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان دو درصد اختلاف در میزان دریافتی آنها، طرح تجمیع بیمه‌ها را دچار اختلال می‌کند به همین منظور بهتر است برای حل این مشکل منابع بیمه‌ای را تجمیع کنیم نه صندوق بیمه ها را.
رد پای این طرح در برنامه ششم توسعه
برخی هم معتقدند نزدیک شدن مجلس به زمان انتخابات روند اجرایی شدن این طرح را کندتر می‌کند.
به گفته‌ آریایی نژاد دولت و مجلس چه بخواهد چه نخواهد درگیر مسائل انتخاباتی می‌شود.
وحالا زمزمه‌های قید شدن این قانون در برنامه ششم توسعه به گوش می‌رسد و شهریاری رییس کمیسیون بهداشت این موضوع را تایید می‌کند.
وزیر بهداشت هم با وجود اینکه از بیمه‌ها دل پری دارد اما هنوز هم معتقد است هر زمان به مسائل بیمه‌ها رسیدگی شود، جای شکر دارد و می‌گوید حدود هشت ماه از عمر این مجلس باقی نمانده و انتظار می‌رود، مجلسی‌ها در صورت تایید این طرح آن را اجرایی کنند.
از دولت قبل تا دولت کنونی و حتی مجلسی‌ها با این طرح موافقند گره کجای کار است که هنوز این طرح اجرایی نشده است؟
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied