شمانیوز
شما نیوز

دسترسی به رسانه مستقل نیاز جوامع مسلمان است

یک عضو هیئت‌ علمی دانشگاه قرآن و حدیث قم گفت: دسترسی به رسانه مستقل و بدون دخالت غرب نیاز جوامع مسلمان است تا با اطلاع صحیح از حقایق جهانی بتوانند در راستای اتحاد هر چه بیشتر بین خواهران و برداران دینی خود گام بردارند.

یک عضو هیئت‌ علمی دانشگاه قرآن و حدیث قم گفت: دسترسی به رسانه مستقل و بدون دخالت غرب نیاز جوامع مسلمان است تا با اطلاع صحیح از حقایق جهانی بتوانند در راستای اتحاد هر چه بیشتر بین خواهران و برداران دینی خود گام بردارند.

حجت‌الاسلام علی امیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: اسلام دین اتحاد است و با تعالیمی که در خود دارد می‌تواند این امر مهم را در سایه دوستی و مودت به خوبی ایجاد کند.

وی افزود: آنچه امروزه شاهدیم عدم تحقق این امر مهم و اتحاد بین 54 کشور مسلمان است و در دلایل این مسئله باید اذعان کرد اسلام واقعی در این کشورها جاری نیست وگرنه با عمل به دستور اسلام ناب قطعا این اتحاد را به خوبی شاهد بودیم.

امیرخانی تصریح کرد: بر سر کار بودن حکامی که خود از سوی استکبار و غرب برای اداره امور کشورهای اسلامی انتخاب شده‌اند دلیل دیگر این عدم اتحاد است، زیرا آنها از خود اراده‌ای برای انتخاب مسیر اداره کشور و عمل به تعالیم اسلام ناب ندارند.

این دکترای مذاهب اسلامی با تاکید بر این‌که «عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی صحیح ملت‌های مسلمان از امور مسلمین نیز یکی دیگر از دلایل این عدم اتحاد است» گفت:‌ با دارا بودن رسانه مستقل و اخباری که از سوی غرب و صهیونیست اداره نشود مسلمانان می‌توانند واقعیت جهان اسلام را به خوبی درک کرده و برای حل مسائل و مشکلات همه مسلمین به نحو احسن وارد میدان عمل شوند.

این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه قرآن و حدیت قم خاطرنشان کرد: حضور در حج به‌عنوان زمینه‌ای برای ایجاد رابطه مستقیم بین مسلمین می‌تواند در ایجاد ارتباط و تعامل بین مسلمانان از کشورهای مسلمان باشد تا این حجاج بتوانند پس از بازگشت در کشورهای خود از این دیدگاه‌ها و نظرات نهایت استفاده را داشته باشند.

امیرخانی تصریح کرد: آنچه مسلم است اداره امور حج به دست آل‌سعود است که صلاحیت این امر مهم را ندارند و باعث شده از پتانسیل حج به خوبی در راستای این اتحاد استفاده نشود، ولی باز هم مسلمانان می‌توانند از این فرصت به خوبی در راستای ایجاد ارتباط مستحکم بین برادران و خواهران دینی خود تا حد ممکن استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied