شمانیوز
شما نیوز

آتش‌بس سودان جنوبی بیش از 50 بار نقض شده است

به گفته ناظران، طرفین درگیر سودان جنوبی در 20 ماه گذشته بیش از 50 بار توافق آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

به گفته ناظران، طرفین درگیر سودان جنوبی در 20 ماه گذشته بیش از 50 بار توافق آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین کشور جهان از اواخر سال 2013 پس از اختلاف سیاسی میان "سالوا کر"، رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و "ریک مچار"، معاون وی وارد جنگ داخلی شد و همین امر اختلافات را بیش از پیش دامن زد. تاکنون بیش از 10 هزار تن کشته شده‌اند.

سالوا کر و مچار که با فشار بین‌المللی بی‌سابقه‌ای روبروست و به تحریم تهدید شده‌اند، ماه اوت توافق صلحی را به امضا رساندند. اما از آن زمان طرفین یکدیگر را به حمله متهم می‌کنند و گروه‌های انسان‌دوست از مناطقی که درگیری‌ها بسیار زیاد است، خارج شده است.

ایگاد (بلوک شرق آفریقا) که در مذاکرات صلح میانجیگری می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که شورشیان 29 بار و نیروهای دولتی 24 بار از فوریه 2014 تا ماه پیش مرتکب نقض آتش‌بس شده‌اند.

ناظران ایگاد گفته‌اند که تازه‌ترین نقض آتش‌بس در 22 سپتامبر و زمانی رخ داد که شورشیان به شهر گوتی که تحت کنترل دولت سودان‌ جنوبی است، حمله کرده و مرتکب تلفات نظامی و غیر نظامی شدند. به گفته ایگاد، این رویداد تازه‌ترین مورد از نقض آتش‌بس است با این حال شورشیان مچار این اتهامات را رد می‌کنند و می‌گویند که آنها اول مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied