شمانیوز
شما نیوز

صنایع دستی استان مرکزی نیازمند نیم نگاه ماده 180

‌معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ایجاد بازار فروش برای صنایع دستی را مهم‌ترین نیاز این حوزه عنوان کرد.

‌معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ایجاد بازار فروش برای صنایع دستی را مهم‌ترین نیاز این حوزه عنوان کرد.

قاسم کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، از احداث حداقل یک بازارچه صنایع دستی در 12 شهرستان استان تا پایان سال 1395 خبر داد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی جهت عرضه و فروش صنایع دستی بیان کرد: بازارچه صنایع دستی دلیجان آماده بهره‌برداری است، همچنین بازارچه صنایع دستی خنداب و زرندیه که در مکان‌هایی ‌تاریخی مکانیابی شده‌اند، مراحل تکمیل را سپری می‌کنند و مسئولین شهری شهرستان‌ها در رابطه با اعطای زمین مناسب جهت راه‌اندازی آنها همکاری مطلوبی با میراث فرهنگی داشته‌اند.

کاظمی استان مرکزی را جزو استان‌های پیشرو در ایجاد بازار فروش صنایع دستی معرفی و عنوان کرد: با توجه به اهمیت این بازار در درآمدزایی برای قشر هنرمند و نیز ایجاد روند مدارگونه از تولید تا مصرف انتظار داریم از محل ماده 180 قانون بودجه نسبت به ادامه روند ایجاد بازارچه در استان مساعدت شود.

کاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا در ازای در اختیار قرار دادن این بازارچه‌ها وجهی از هنرمندان دریافت می‌شود عنوان کرد: غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده می‌شود و مدیریت امور این بازارچه‌ها نیز به هیأت امنایی متشکل از خود هنرمندان سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied