شمانیوز
شما نیوز

پیشنهاد اعزام نیروی بین‌المللی به یمن/درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله به عروسی

فرستاده سازمان ملل به یمن درصدد مطرح کردن پیشنهادی به جنبش انصارالله و حزب علی عبدالله صالح برای اعزام نیروهای بین‌المللی به یمن است.

فرستاده سازمان ملل به یمن درصدد مطرح کردن پیشنهادی به جنبش انصارالله و حزب علی عبدالله صالح برای اعزام نیروهای بین‌المللی به یمن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، پیشنهاد اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن برای اعزام نیروهای بین‌المللی به این کشور درخواست عربستان و امارات و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بوده که از حدود هفت ماه پیش در حال بررسی است.

منابع پیش‌بینی می‌کنند که هیات صنعاء با این پیشنهاد مخالفت کند.

اخیراً جنبش انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن موافقت خود را با اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن اعلام کردند.

در همین راستا دولت مستعفی یمن موافقت انصارالله را با اجرای این قطعنامه اقدامی ظاهری دانست.

از سوی دیگر، استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی خواهان اجرای تحقیقات سریع و شفاف درباره کشته شدن ده‌ها غیرنظامی طی حملات جنگنده‌های متجاوز عربستان به مراسم عروسی‌ای در استان ذمار شد.

وی تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد دست‌کم 47 نظامی طی این حمله کشته و بیش از 35 تن دیگر زخمی شدند که تعداد زیادی از آنها زن و کودک هستند. با تکنولوژی سلاح‌های پیشرفته، دیگر عربستان عذر و بهانه برای اشتباه کردن ندارد اما بیش از نیمی از حملات هوایی در شهرک‌ها یا شهرها و در مناطق مسکونی رخ می‌دهد که موجب کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان می‌شود.

از سوی دیگر، طی حملاتی جنگنده‌های ائتلاف به منطقه الحنیشه در نزدیکی باب‌المندب 14 تن به شهادت رسیدند.

طی حملات این جنگنده‌ها به بازاری در غرب تعز 11 یمنی به شهادت رسیدند.

به گفته منابع، آمار تعداد کشته‌شدگان در مراسم عروسی استان ذمار به 54 تن رسیده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied