شمانیوز
شما نیوز

کره شمالی در حال برگزاری بزرگترین مراسم سالگرد تاسیس حزب حاکم

کره شمالی امروز (شنبه) در حال برگزاری یکی از بزرگترین مراسم‌ خود در بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کمونیست است و گمان می‌رود که این مراسم راه را برای جلب توجه جهانی به این کشور آسیایی بازکند.

کره شمالی امروز (شنبه) در مراسمی که از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال پخش است، در حال برگزاری یکی از بزرگترین مراسم‌ خود در بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کمونیست است و گمان می‌رود که این مراسم راه را برای جلب توجه جهانی به این کشور آسیایی بازکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی نیمه شب جمعه با ادای احترام به پدر و پدر بزرگش در کاخ کامسوسان در پیونگ یانگ این مراسم را آغاز کرد.

هم‌چنین در حالی که قرار نیست هیچ یک از رهبران جهان در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کمونیست کره شمالی شرکت کنند پایتخت این کشور آسیایی مملو از گردشگران خارجی، اصحاب رسانه‌های بین‌المللی و هیات‌هایی از اتباع کره‌ای ساکن خارج از کشور است. رژه نظامی ارتش کره شمالی که قرار بود صبح امروز آغاز شود به تاخیر افتاده است که علت آن بارش سنگین باران جمعه شب اعلام شد.

با وجود اینکه مقام‌های دولتی پیونگ یانگ به جزئیات برنامه‌های روز مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم اشاره‌ای نکردند اما تصاویر ماهواره‌ای که فعالیت‌های ارتش پیونگ یانگ در پایگاه هوایی "میریم" را رصد می‌کند اعلام کرده که فعالیت‌های نظامی گسترده‌ای در این پایگاه صورت می‌گیرد.

همچنین بلیت‌هایی برای اتباع خارجی که دوست دارند تا در کنسرتی که برای این مراسم در نظر گرفته شده شرکت کنند به فروش رسیده است.

در تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده مشخص شده که این رژه نظامی برای مراسم مذکور احتمالا بزرگترین رژه در تاریخ این کشور محسوب خواهد شد. همچنین مشخص نشده که رهبر جوان کره شمالی در مراسم مذکور سخنرانی می‌کند یا خیر.

تانک‌ها، خودروهای زرهی و پرتابه‌های بالستیک در رژه نظامی در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ به همراه هزاران تن از سربازان ارتش کره شمالی برای اسکورت حضور یافتند.

کیم جونگ اونگ روز جمعه همچنین با هیات چینی تحت ریاست لیو یونشان، رهبر پنجم حزب کمونیست چین دیدار کرد و این مقام مسئول دولت پکن پیامی را از جانب شی جینپینگ، رهبری چین به اطلاع رهبر کره شمالی رساند.

خبرگزاری شینهوا نیز در این باره گزارش داد: این مقام مسئول دولت پکن به رهبری کره شمالی گفت که دولت چین به دنبال همکاری با پیونگ یانگ به منظور از سرگیری سریع مذاکرات اتمی شش جانبه است.

برخی از تحلیل‌گران خارجی بر این باورند که تاکید گسترده دولت کره شمالی بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور نشانه‌ای است از تلاش کیم جونگ اون برای نفوذ قدرتش بر حزب حاکم این کشور.

براساس تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از اندیشکده مطالعات آمریکا-کره در دانشگاه جان‌هاپکینز ایالت متحده مشخص شد که 800 چادر، 700 کامیون و 200 خودرو زرهی در مراسم رژه هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این تصاویر نشان می‌دهد که سربازان در مسیر حرکت کرده و سوار بر اسب‌هایشان در محوطه برگزاری مراسم حضور یافتند. تانک‌ها و پهپادها نیز در محل برگزاری این رژه مشاهده می‌شود.

براساس گزارش‌های موجود آمادگی برای برگزاری این مراسم در مه سال جاری میلادی آغاز شد؛ زمانی که چادرهایی در پایگاه نیروی هوایی سابق این کشور برپا شده و سربازان و تجهیزات به آن محل منتقل شد.

مراسم رژه در کره شمالی

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied