شمانیوز
شما نیوز

تهدید مرکل به خاطر سیاست‌های پذیرش پناهجویان

یکی از روسای ایالتی آلمان با انتقاد از سیاست‌های پذیرش مهاجران در این کشور، صدراعظم را تهدید کرد که از وی به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «هوست زیهوفر» از حزب سوسیال‌مسیحی و رئیس ایالت بایرن آلمان از سیاست‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره مهاجران انتقاد کرد.

وی در مورد پذیرش مهاجران به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که با پذیرش مهاجران در خاک آلمان موافقت شده است و این اقدامی است که پیامدهای فراوانی برای آلمان دارد. زیهوفر گفت که به صراحت خواستار محدودیت مهاجران در کشور است. وی مرکل را تهدید کرد که درباره اقدامات وی به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد کرد.

این مقام آلمانی گفت:‌« در صورتی که دولت سیاست‌های مربوط به مهاجران را محدود نکند در این صورت به دادگاه کارلسروهه شکایت خواهد شد.» وی از خبرنگاران خواست تا درباره زمان این اقدام سوالی نپرسند.

شمار زیادی از مهاجرانی که از آفریقا و خاورمیانه راهی اروپا می‌شوند، آلمان را برای اقامت انتخاب می‌کنند. موافقت آلمان با پذیرش مهاجران باعث شده تا برآورد شود در سال جاری یک‌ونیم‌میلیون مهاجر وارد آلمان می‌شوند. هم‌اکنون گزارش هایی درباره ناآرامی‌هایی در پناهگاه‌های مهاجران منتشر شده است این موضوع در کنار برپایی تظاهرات‌هایی علیه حضور مهاجران، این احتمال را تقویت کرده است که افزایش حضور مهاجران در این کشور تنش‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied