شمانیوز
شما نیوز

جزئیات قراردادهای جدید نفتی در تهران تشریح می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران برای سرمایه گذاران خارجی و شرکتهای بین المللی در کنفرانس تهران تشریح می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران برای سرمایه گذاران خارجی و شرکتهای بین المللی در کنفرانس تهران تشریح می شود.

به گزارش ایسنا، رکن الدین جوادی درباره این که آیا جزئیات قراردادهای جدید نفتی (IPC) در دیدار با هیات‌های خارجی تشریح شده است یا خیر، گفت: با توجه به این که IPC به تازگی در هیات وزیران تصویب شده است بنابراین واضح است تا پیش از تصویب نهایی، جزئیات آن برای سرمایه گذاران خارجی عنوان نشده باشد.

وی با تاکید بر این که در دیدار با هیاتها و شرکتهای خارجی تنها کلیاتی از قراردادهای IPC برای آنها توضیح داده شده است، اظهار کرد: شرکتهای خارجی برای حضور در کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی در تهران اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشتر نیز درباره دلیل اصلی معرفی قراردادهای IPC در تهران به جای لندن با اشاره به این که دو دیدگاه درباره برگزاری کنفرانس قراردادهای نفتی مطرح بوده است، گفته بود: نتایج تضارب آرا درباره برگزاری این کنفرانس در تهران یا لندن این شد که با توجه به شرائط پیش آمده و تمایل زیاد شرکتهای خارجی برای حضور، این کنفرانس در تهران برگزار شود.

وی با تاکید بر این که برگزاری این کنفرانس در تهران یک حرکت ملی است، دراین باره که پیش بینی شما از حضور شرکتهای مطرح بین المللی در کنفرانس تهران چیست نیز گفته بود: شواهد از استقبال گسترده از این کنفرانس حکایت دارد. هم اکنون بسیار از شرکتهای بزرگ نفتی در حال بازگشایی و فعال کردن دفاترشان در تهران هستند.

معان وزیر نفت با بیان این که کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی در تهران به طورقطع کنفرانسی «خوب و آبرومند» خواهد بود، درباره حضور شرکتهای آمریکایی در این کنفرانس گفته بود: هنوز تصویر روشنی از آمدن آنها وجود ندارد، با این همه، احتمال حضور آنها منتفی نیست.

جوادی در این باره که آیا شرکتهای آمریکایی محدودیتی برای حضور در ایران خواهند داشت یا نه، افزود: از نظر دولت محدودیتی برای حضور آنها وجود ندارد و همکاری با شرکتهای آمریکایی در قالب این قراردادها امکانپذیر است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز پیشتر گفته بود: در کنفرانسی که آبانماه در تهران برگزار می شود پروژه هایی که قرار است در قالب این قراردادها اجراشوند به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که اصل این کنفرانس به جای لندن در تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرده بود: شرکتهایی که از کنفرانس تهران جا بمانند می توانند در اجلاس لندن حضور پیدا کنند.

براساس گزارش وزارت نفت، پیش بینی می شود با توجه به رقابت این شرکتها برای حضور در صنعت نفت ایران، کنفرانس نفتی تهران نیز با استقبال شرکتهای خارجی روبرو شود.

وزارت نفت با هدف سرعت بخشیدن به توسعه میدانهای نفت و گاز، جبران کم کاری سالهای گذشته در میدانهای مشترک و وارد کردن فناوریهای نوین اقدام به طراحی مدل جدید قراردادهای نفتی کرد که به دلیل تحریم، معرفی آن به سرمایه گذاران و شرکتهای خارجی با تاخیر همراه شده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied