شمانیوز
شما نیوز

افغانستان بالگرد جنگی می خرد+عکس

افغانستان و روسیه قرار است توافقی را برای تحویل هلیکوپترهای می-35 به ارتش افغانستان در حالی امضا کنند که دولت کابل به دنبال ارتقای ظرفیت های خود است.

به گزارش مشرق، فرستاده رییس جمهوری روسیه در افغانستان گفت که این توافق قرار است ماه جاری میلادی امضا شود. جزئیات این توافق هنوز نامشخص است اگرچه پایگاه خبری خامه پرس گزارش داده که روسیه قرار است هم از نظر تجهیزات و هم از نظر آموزش ارتش افغانستان را تامین کند. این گزارش درحالی منتشر شده که ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهوری افغانستان خواستار کمک نظامی روسیه شده است.خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که این توافق نامه بخشی از یک برنامه طولانی مدت است و حمایت نظامی مسکو از کابل ادامه می یابد.فرستاده رییس جمهوری روسیه در افغانستان ادامه داد:‌ مسکو آماده تامین کمک های بیشتر برای تقویت ظرفیت های نیروهای دولتی افغانستان است.
افغانستان بالگرد جنگی می خرد+عکس
اخبار مربوط به این توافق درحالی منتشر شده که طالبان به حملات خود علیه نیروهای افغان ادامه می دهد. نیروهای امنیتی افغان توانستند بخش هایی از شهر قندوز را روز پنجشنبه از دست طالبان پس بگیرند. فعالیت های نظامی باعث نگرانی دولت واشنگتن شده و برخی از مقام های آمریکایی می گویند سربازان آمریکایی باید بیش از برنامه ای که اعلام شده،‌ در افغانستان بمانند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied