شمانیوز
شما نیوز

آذری: تعطیلات مکرر لیگ به نفع فوتبال نیست/ کارخانه ذوب‌ آهن فکری به حال بدهی‌ها کند

مدیرعامل باشگاه ذوب‌ آهن می‌گوید تاکنون بیش از یازده میلیارد از بدهی‌های گذشته ذوب آهن را پرداخت کرده و اگر کارخانه ذوب‌اهن فکری به حال این موضوع نکند، باشگاه به مشکل می‌خورد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌ آهن می‌گوید تاکنون بیش از یازده میلیارد از بدهی‌های گذشته ذوب آهن را پرداخت کرده و اگر کارخانه ذوب‌اهن فکری به حال این موضوع نکند، باشگاه به مشکل می‌خورد.

سعید آذری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بدهی‌های مالی باشگاه ذوب‌ آهن، اظهار کرد: چند وقت پیش حدود 750 میلیون تومان از بدهی‌ها را پرداخت کردیم و منتظریم که سر رسید بدهی‌های دیگر ما برسد. در حال حاضر 200 هزار دلار به لورن، بازیکن تیم بسکتبال ذوب‌ آهن و سه قسط هم به ایگور کاسترو بدهی داریم.

او با اشاره به اینکه بدهی‌ها از بودجه جاری باشگاه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: آمادگی پرداخت بدهی‌ها را داریم اما متاسفانه کسانی که این بدهی‌ها را به وجود آورده‌اند متعهد نیستند. بدهی 750 میلیون تومانی هم از بودجه باشگاه پرداخت شد. 60 میلیون هم از حساب باشگاه به دلیل شکایت هانی زمانی بازیکن تیم هندبال کم کردند. خوشبختانه بدهی‌های تیم بسکتبال را پرداخت کردیم. تاکنون حدود یازده میلیارد از بدهی‌ها را پرداخت کردیم. ما نسبت به بدهی‌ها بی تفاوت نبودیم اما اگر روال به همین منوال باشد به مشکل می خوریم. شرکت ذوب‌اهن باید فکری به حال این بدهی ها کند.

آذری درباره شرایط تیم فوتبال ذوب آهن در تعطیلات لیگ برتر اظهار کرد: دو، سه هفته است که تمرینات را به طور مرتب پیگیری می‌کنیم. کادر فنی قبل از آغاز اردوی تیم ملی برنامه منظمی را برای تیم در نظر گرفت تا از شرایط مسابقه به دور نمانیم. ابتدای این هفته با تیم امید نساجی قائم شهر بازی کردیم که از آقایان پرهام، حیدرزاده و ولی نژاد بابت حضور در اصفهان تشکر می کنم. روز گذشته هم دیداری را با گیتی‌پسند اصفهان انجام دادیم تا چرخه بازی‌ها را حفظ کنیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن یادآور شد: علی رغم اینکه تعدادی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداشتیم آماده بازی با سایپا شدیم. در حال حاضر دو بازیکن ما، علی حمام و ولید علی در تیم‌ملی لبنان، کاوه رضایی و رشید مظاهری در تیم ملی بزرگسالان، رضا شکاری در جوانان، محبی، اسماعیلی و پهلوان هم در تیم ملی امید حضور دارند. مهرداد قنبری هم تا پایان لیگ به دلیل مصدومیت نمی‌تواند بازی کند. با تمام توان تمرینات را پیگیری می کنیم تا بعد از اضافه شدن ملی پوشان‌مان به هماهنگی لازم دست یابیم.

او با ابراز تاسف از تعطیلات پی در پی مسابقات لیگ‌برتر، افزود: بعد از سه هفته، مجددا لیگ برتر به خاطر اردوی تیم ملی تعطیل می‌شود. تعطیلات پی در پی مانع آمادگی تیم‌ها می‌شود و به نفع فوتبال و تیم‌های حاضر در لیگ نیست.

آذری با بیان اینکه برنامه این فصل لیگ برتر از پیش تعیین شده است، گفت: در حال حاضر نمی توانیم در برنامه لیگ دخل و تصرفی داشته باشیم. در روزی که برنامه را تنظیم می کردند، لازم بود یک نفر آن را بررسی کند. فکر می کنم بعد از بازی پرسپولیس و ذوب‌ آهن در 17 آبان، لیگ به مدت 15 روز تعطیل می‌شود. اگر تعطیلی ها در بازی تیم‌ملی تاثیر گذار بود و با قدرت بازی می‌کرد، ناراحت نمی‌شدیم. بعد از بازی هم خود کی‌روش گفت که تیم برتر میدان عمان بوده است. این اردو دردی از ما را دوا نکرد.

او ادامه داد: اگر در همین زمان لیگ برگزار می‌شد می توانست در آمادگی بازیکنان هم تاثیرگذار باشد. بعد از بازی عمان و ایران، بعضی کارشناسان گفتند بازیکنان ایران از لحاظ آب و هوایی دچار مشکل شده بودند. ما از ده روز قبل در امارات و چند روز هم در عمان حضور داشتیم و باید در این زمان خودمان را با شرایط محیطی تطبیق می‌دادیم. کسانی که برنامه لیگ را تنظیم می کنند در این گونه موارد به طور فنی نظر دهند تا هماهنگی باشگاه ها با تیم‌ملی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ برای برنامه ریزی لیگ‌برتر از کارشناسان بین المللی مانند ژاپنی‌ها مشاوره می‌گیرد، گفت: در کدام مورد شبیه ژاپنی‌ها هستیم که در برنامه‌ریزی مانند ژاپنی‌ها باشیم. حتی از نظر چهره هم شبیه آن ها نیستیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied