شمانیوز
شما نیوز

جز خداوند هیچ‌کس را یارای وصف شهادت امام حسین (ع) نیست

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: حادثه عاشورا، بهت‌انگیز است و هنوز نمی‌توانیم به عظمت این حادثه عظیم پی ببریم.

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: حادثه عاشورا، بهت‌انگیز است و هنوز نمی‌توانیم به عظمت این حادثه عظیم پی ببریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار مبلغان نخبه حوزه علمیه قم اظهار کرد: هر کس کاری که انجام می‌دهد باید به آن معرفت داشته باشد، یعنی کاری که به او محول شده است اصل و فرع و ریشه نتیجه آن را بداند.

آیت‌الله وحیدخراسانی افزود: شغل مبلغان تبلیغ است و این کلمه باید کاملا تعریف شود، باید اصل و فرع ثمره اخلاق به خوبی بیان شود. برخی قضایا نیز هم قابل درک است و هم قابل بیان، اما برخی مسائل و قضایا قابل درک و بیان نیستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قضیه‌ای که نه قابل وصف و نه قابل بیان است و وصف آن از هیچ کسی جز خدای متعال بر نمی‌آید، قضیه شهادت سید الشهدا(ع) است.

وی بیان کرد: سیدالشهدا(ع) به قدری جایگاه و منزلت دارد که وقتی پیامبر(ص) به معراج رفتند که حتی جبرئیل(ع) از طی کردن این مرحله فرو ماند دو کلمه ذکر شده بود و آن «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه» بود.

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: ریشه این مصباح را باید در سوره نور و آیه نور جستجو کرد، باطن مصباح در این آیه حضرت زهرا(س) و دو مصباح امام حسن(ع) و امام حسین (ع)هستند، امام حسین(ع) روزی که به دنیا آمدند قنداقه ایشان به عرش رفت و در روز عاشورا در فرش جای گرفت.

وی گفت: جایگاه امام حسین(ع) به حدی بالاست که حاجت پیامبران (ع) در زیارت قبر ایشان است از جمله حضرت ابراهیم (ع)که آرزو داشتند به زیارت امام حسین(ع) بروند و اینجاست که کمیت عقل، حکمت و فقه برای شناخت این همه عظمت امام حسین(ع) لنگ می‌زنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: آنچه در این عالم دیده و دیده نمی‌شود و یا قابل درک است و قابل درک نیست همه برای امام حسین (ع)گریه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) شخصیتی است که پیامبر(ص) در روز عاشورا در قتلگاه برای ایشان حاضر شدند و خون گلوی امام حسین(ع) را به عرش بردند و این خون در شیشه تا قیامت طاق عرش را به لرزه در می‌آورد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied