شمانیوز
شما نیوز

تیران نقره گرفت، رفیعی برنز/ شیری و صاحبی حذف شدند

یک مدال نقره و یک مدال برنز حاصل کار تکواندوکاران کشورمان در روز پایانی رقابت های ششمین دوره المپیک سیزم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز در آخرین روز از رقابت‌های تکواندو المپیک نظامیان جهان، هوگوپوشان اوزان 58-، 74- و 87- کیلوگرم مردان و 49- و 62- کیلوگرم بانوان مبارزات خود را آغاز کرده‌اند که هادی تیران ولی‌پور، سیدمحمد رفیعی، مرتضی شیری و فرزانه صاحبی نمایندگان ایران مسابقه دادند.

در وزن 58- کیلوگرم هادی تیران ولی‌پور فرد در گام نخست ماکس از گابن را 14 بر 10 شکست داد و در ادامه برابر حریف‌هایی از برزیل و دومنیکن با نتیجه مشابه 10 بر چهار پیروز شد. تیران ولی پور در نیمه نهایی با لونت تونکات از آلمان مبارزه کرد و 14 بر 10 برحریف آلمانی غلبه کرد و به فینال رسید. در این مرحله تیران با نتیجه 13 بر 10 به نورسلطان مامایف از قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 74- کیلوگرم نیز سیدمحمد رفیعی در دور اول با قرعه استراحت رو به رو شد و در مبارزه دوم برابر میراس مدلخان از قزاقستان 14 بر هفت پیروز شد. رفیعی در مبارزه سوم برابر جینان هوانگ از چین 16 بر شش تن به شکست داد تا شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند.

با توجه به راهیابی نماینده چین به فینال این رقابت‌ها، سیدمحمد رفیعی به جدول رپه شارژ راه یافت. رفیعی در این مرحله ابتدا امریکا را 12 بر صفر برد و سپس در راند طلایی نماینده تایلند را شکست داد و مدال برنز وزن 74- کیلوگرم را بدست آورد.

تکواندوکار چین در این وزن به مدال طلا رسید.

در وزن 87- کیلوگرم مردان مرتضی شیری ابتدا مقابل نوجت مان از هند 13 بر یک پیروز شد، اما در مرحله دوم برابر الکساندر لونیوسکی از روسیه پنج بر چهار شکست خورد و باتوجه به شکست نماینده روسیه در مرحله نیمه نهایی این مسابقات مقابل نماینده فرانسه، مرتضی شیری از راهیابی به جدول رپه شارژ بازماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین در وزن 62- کیلوگرم بانوان فرزانه صاحبی برابر مارینا چشونا از روسیه پنج بر یک شکست خورد. نماینده کشور روسیه هم مقابل تکواندوکار چین شکست خورد و فرزانه صاحبی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/م

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied