شمانیوز
شما نیوز

نقض امنیت در فاجعه منا، شرعا مذموم است

رئیس پژوهشکده حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: نقض امنیت صورت گرفته در جریان فاجعه منا از نگاه شرعی و فقهی مذموم و قابل پیگیری است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: نقض امنیت صورت گرفته در جریان فاجعه منا از نگاه شرعی و فقهی مذموم و قابل پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمهدی علیزاده در همایش بررسی راهکارهای حقوقی پیگیری فاجعه منا که از سوی سازمان بسیج حقوقدانان و وکلا و با همکاری معاونت بین‌الملل سازمان بسیج در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شده بود، در ابتدا با ارائه توضیحاتی در رابطه با فاجعه منا و تعللی که عربستانی‌های در نجات جان‌باختگان این فاجعه داشتند، گفت: در آن موقع وقتی به بسیاری از کاروان‌ها مراجعه می‌کردیم، صدای شیون و ناله بلند بود؛ چرا که از کاروان‌های مختلفی افرادی مفقود شده یا مجروح و جان باخته بودند.

وی در این برنامه در چارچوب حوزه امنیت‌پژوهی این مکان سخنرانی کرد و افزود: تنها جایی که خداوند در جهان امنیت آن را تضمین کرده، حرم، کعبه و مکه است.

علیزاده به امنیت تکوینی و تشریحی این مکان‌ها اشاره‌ای کرد و افزود: بر اساس امنیت تکوینی اگر کسی به این خانه تعرضی بکند، چیزی جز هلاکت نصیب آن نخواهد شد که نمونه آن را در تاریخ مثل حمله ابرهه مشاهده کردیم.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری به موضوع محرمات در احرام اشاره کرد و گفت: حدود 24 مورد به عنوان عمل حرام بیان شده از جمله اینکه جدال در حج حرام است و کسی نمی‌تواند با درشتی با فرد دیگری برخورد کند. حتی کشتن حیوانات بر روی بدن نیز حرام است.

وی با اشاره به فاجعه منا ادامه داد: نقض امنیت صورت گرفته در این منطقه از نظر شرعی و فقهی مذموم و قابل پیگیری است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied