شمانیوز
شما نیوز

‌شورترین دشت ایران در وضعیت بحرانی

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دشت مسیله شورترین دشت ایران است که از 50 سال گذشته به عنوان دشت ممنوعه مطرح شده و این نشان دهنده آغاز بحران در این منطقه در نیم قرن پیش است.

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دشت مسیله شورترین دشت ایران است که از 50 سال گذشته به عنوان دشت ممنوعه مطرح شده و این نشان دهنده آغاز بحران در این منطقه در نیم قرن پیش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی در سخنانی اظهار کرد: معضل گرد و غبار و ریزگردها در استان قم به دلیل خشکسالی و قطع حقابه‌ها یکی از مهمترین چالش‌های زیست محیطی استان است.

وی در ادامه افزود: حوضه آبخیز دریاچه نمک دارای وضعیت بسیار بحرانی بوده و دشت مسیله شورترین دشت ایران است که از 50 سال گذشته به عنوان دشت ممنوعه مطرح شده و این نشان دهنده آغاز بحران در این منطقه در نیم قرن پیش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره فعالیت برخی واحدها و صنوف آلاینده در سطح استان، بر ضرورت شناسایی و برخورد قاطع با این واحدهای متخلف تاکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده به ویژه در پیرامون شهر قم، باید ضمن انتقال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ضوابط و معیارهای زیست محیطی را نیز در فعالیت‌های خود کاملا رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با بیش از 98 درصد از درخواست‌های واحدهای صنعتی و تولیدی برای احداث، استقرار و بهره برداری موافقت می کند، اظهار کرد: تحقق توسعه پایدار در استان قم در گرو توجه به مولفه‌های زیست محیطی است و در این جهت باید صنایع پاک و بدون آلایندگی در استان ایجاد شوند.

دانیالی با اشاره به مراحل تهیه و تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوا، الگوبرداری از شهرهای موفق در این جهت را مهم دانست و گفت: همه باید از حرف و شعار فاصله گرفته و با برنامه ریزی روشن و مشخص، برای برطرف کردن معضلات و چالش‌های زیست محیطی در استان تلاش کنیم، زیرا در رابطه با حفظ سلامت عمومی جامعه، همه مسئول و مدیون هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات لازم برای تحقق اهداف و برنامه های زیست محیطی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: البته می‌توان با ارایه راهکارها و ایده‌های مناسب و با تکیه بر پژوهش‌های علمی و طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان، از امکانات و ظرفیت‌های موجود نیز به خوبی بهره برداری کرده و طرح‌ها و پژوژه‌های زیست محیطی را به انجام برسانیم.

‌* عکس خبر تزیینی است*

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied