شمانیوز
شما نیوز

پیشنهاد بودجه 150 میلیارد تومانی برای حمایت از صادرکنندگان

مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت خبر داد: بودجه 150 میلیارد تومانی برای حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد کردیم و منتظر تصویب آن هستیم.

مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت خبر داد: بودجه 150 میلیارد تومانی برای حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد کردیم و منتظر تصویب آن هستیم.

گیتی توانا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ درباره برنامه سازمان توسعه در رابطه با حمایت از صادرکنندگان گفت: برنامه سازمان به این صورت است که بتواند مجددا بحث حمایت از صادر کنندگان را آغاز کند. چون چند سالی بود که این موضوع متوقف شده بود که البته قرار است قالب آن از جوایز صادراتی به کمک سود تسهیلات بانکی یا مشوق‌هایی از قبیل یارانه شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و تبلیغات محصولات ایرانی در رسانه‌های بازارهای هدف برای ترویج محصولات ایرانی انجام شود.

وی در عین حال تاکید کرد: این موضوع کاملا منوط به بودجه‌ای است که قرار است توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص یابد و اگر به تصویب برسد اجرایی خواهد شد.

توانا در پاسخ به این سوال که از سال 1389 جوایز صادراتی به صادر کنندگان پرداخت نمی‌شود و آیا خبر خوشی را برای صادر کنندگان در روز ملی صادرات که 29 مهرماه است‌، می‌توان اعلام کرد؟ گفت: آیین نامه حمایت از صادرات مطابق دستور العمل وزیر صنعت‌، معدن و تجارت تهیه شده و پس از تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این خبر خوش ر ا برای صادر کنندگان خواهیم داشت.

مدیر کل دفترامور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ادامه داد: سازمان توسعه تجارت به دلیل کمبود منابع مالی به منظور حمایت از صادر کنندگان از سال 1389 بودجه‌ای را نداشته و اگر در این زمینه بودجه‌ای اختصاص یافت مبلغ آن بسیار ناچیز بود.

وی در عین حال بیان کرد: پرداخت جوایز صادراتی از سال 1381 آغاز شده است و با توجه به اینکه نوزدهمین روز ملی صادرات را پیش‌رو داریم امیدواریم بتوانیم موضوع صادرات را بیش از پیش در جامعه جا بیاندازیم که البته همه این موارد منوط به برداشته شدن تحریم‌ها است.

توانا تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که موجب رونق اقتصادی کشور شده و همیشه در سخنان رهبری عنوان و در عین حال از اولویت‌های برنامه‌ای رئیس جمهور مطرح شده بحث صادرات است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied