شمانیوز
شما نیوز

محور سوالات نمایندگان مجلس از وزیر ورزش

کمبود نیروی انسانی و عدم توزیع مناسب اعتبارات، بی‌کفایتی برخی مدیران، مشکلات فدراسیون‌ها، عملکرد ضعیف از جمله مواردی است که نماینده‌ها خواستار پاسخگویی وزیر ورزش و جوانان به آنها هستند.

به گزارش مشرق، بر اساس دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به منظور پاسخگویی به سؤالات حمید رسایی، غلامرضا اسداللهی، حمیدرضا پشنگ، عبدالله سامری، فرهاد بشیری، محمد حسن آصفری، موسی‌الرضا ثروتی، شهلا میرگلوی‌بیات و محمد حسن‌نژاد، ‌ روز سه شنبه (۲۱ مهر) در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

کمبود نیروی انسانی و عدم توزیع مناسب اعتبارات در حوزه ورزش

موسی‌الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات موجود در تربیت بدنی استان خراسان شمالی، افزود:‌ کمبود نیروی انسانی از مشکلات عمده ورزش این استان است و بر اساس مصوبه سازمان مدیریت باید وزارت ورزش تمهیدات لازم جهت تامین نیرو را اتخاذ کند که در این زمینه سهل‌انگاری صورت گرفته است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ از سوی دیگر مدیر کل تربیت بدنی استان از سوابق اجرایی مناسبی برخوردار نیست و همین مسئله منجر شده وظایف به درستی انجام نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: توزیع اعتبارات در حوزه ورزش به درستی صورت نمی‌گیرد و این استان با کمبود اعتبارات برای توسعه ورزش روبرو است لذا قرار است این مشکلات از وزیر ورزش و جوانان پیگیری شود.

انتقاد از صرف هزینه‌های گزاف در برخی رشته‌های ورزشی

غلامرضا اسداللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه وضعیت ورزش در کشور بسیار نامطلوب است، افزود: عدم توفیقات در میادین ورزشی، مشکلاتی که در برخی از فدراسیون‌ها وجود دارد، عدم نگاه متوازنی که در حوزه بین رشته‌ای در ورزش به وجود آمده و همچنین کمبود امکانات دست به دست هم داده است تا مشکلاتی در حوزه ورزش ایجاد شود.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه مناطق محروم از کمترین امکانات ورزشی برخوردارند؛ این درحالی است که گاهی در برخی مناطق هزینه‌های گزاف ورزشی صرف می‌شود که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: وزیر ورزش در حوزه عملی و اجرایی نتوانسته ساماندهی خوبی انجام دهد که باید اقداماتی شکل گیرد تا شاهد تحول در حوزه ورزش کشور باشیم.

عملکرد ضعیف وزارت ورزش در شهرستان ساوه و زرندیه توجیهی ندارد

شهلا میر گلوی‌بیات نیز از عملکرد ضعیف وزارت ورزش در شهرستان ساوه و زرندیه انتقاد کرد و گفت: معضلات زیادی در حوزه ورزش این دو شهرستان وجود دارد که وزارت ورزش به راحتی از کنار آن عبور می‌کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد: بی‌توجهی به شهرستان‌های محروم و عدم تجهیز امکانات ورزشی منجر شده تا ورزش در این دو شهرستان نتواند پیشرفت قابل توجهی داشته باشد لذا قرار است پیرامون این مسایل سوالاتی از وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس پرسیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied