شمانیوز
شما نیوز

متن سند اطلاع­ رسانی کمیسیون ویژه برجام مجلس

سند اطلاع­ رسانی کمیسیون ویژه برجام، نتایج و پیامدهای آن به مسئولان، نمایندگان مجلس، نخبگان و عموم مردم منتشر شد.

به گزارش مشرق ، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز (شنبه) خود با خبرنگاران، ضمن تشریح جزئیات آیین‌نامه داخلی کمیسیون ویژه بررسی برجام، به برخی از بندهای سند اطلاع ­رسانی این کمیسیون اشاره کرد.

متن کامل سند مذکور را به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سند اطلاع­ رسانی کمیسیون ویژه برجام، نتایج و پیامدهای آن به مسئولان، نمایندگان مجلس، نخبگان و عموم مردم (جلسه 4/6/94)

به منظور اطلاع­ رسانی مناسب از روند پیگیری کار کمیسیون بررسی برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت، آثار و پیامدهای آن موارد ذیل تقدیم می شود.

گزارشات روند­ پیگیری کمیسیون به مسئولان­ عالیرتبه کشوربا تصویب هیات­ رییسه بنا به ضرورت انجام­ می­شود و انعکاس دیدارها با آنها توسط روابط عمومی ایشان منعکس می شود.

اطلاع­ رسانی نوبه­‌ای و منظم کلیات، روند پیگیری و اقدامات کمیسیون و کمیته های مرتبط به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برابر تصویب هیات رییسه کمیسیون انجام خواهد شد.

مجرای اصلی اطلاع­ رسانی اخبار کمیسیون ویژه بررسی برجام و قطعنامه 2231 و نتایج و پیامدهای آن به جامعه سخنگوی کمیسیون بوده که در پایان هر جلسه با هماهنگی با رییس آن جلسه مطالب مطروحه را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد نمود و اطلاعیه­‌های برنامه­‌های کمیسیون با امضاء رییس کمیسیون یا نواب کمیسیون منتشر خواهد شد.

رعایت عدم انتقال مطالب مطرح شده در کمیته ها و کمیسیون ویژه و عدم انتساب نظرات شخصی خود به کمیسیون توسط اعضاء محترم کمیسیون در مصاحبه ها و سخنرانی ها ضروری است.

سایر نمایندگان محترم مجلس نیز در صورت شرکت در کمیسیون ویژه می­‌بایست مطالب مطرح شده در کمیسیون را امانت شمرده و از انتشار آن خوداری نمایند، علاوه بر این که سایر متخصصان مرتبط با کمیته­ها و کمیسیون ویژه نیز می­‌بایست مطالب مطروحه را با طبقه بندی خیلی محرمانه مدنظر قرار داده و مسئولیت رعایت طبقه بندی آن را بنمایند.

هیات رییسه کمیسیون با هماهنگی رسانه ملی، ضمن انجام مستندسازی کلیه جلسات رسمی و فعالیت‌های انجام شده، زمینه انعکاس فعالیت­های کمیسیون و کمیته­‌های تخصصی را فراخور نیاز بصورت انعکاس خبری، ارائه گزارش تصویری یا با حضور در صدا و سیما، فراهم خواهند نمود.

توجه به ظرفیت­های خبرگزاری خانه ملت نیز برای مستندسازی جلسات و فعالیت­ها و انعکاس اخبار بطور جدی مد نظر قرار خواهد گرفت.

به منظور تنویر افکار عمومی، میزگردهای خبری با خبرنگاران با تصویب هیات رییسه کمیسیون در صورت ضرورت انجام خواهد پذیرفت.

صدور بیانیه توضیحی از سوی کمیسیون ویژه در صورت نیاز با طرح و تصویب در صحن کمیسیون انجام شده و با نام کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن منتشر خواهد شد.

مطالب رسانه­‌ای پیرامون موضع مذاکرات هسته­ای جمع­‌بندی شده و چکیده آن در اختیار اعضاء کمیسیون قرار خواهد گرفت.

والسلام 4/6/1394

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied