شمانیوز
شما نیوز

لیست مسئولانی که باید دارایی خودرا اعلام کنند/ نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام/ انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام / تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان

گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است .
پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی شهادت سردار همدانی، لیست مسئولانی که بایددارایی خودرا اعلام کنند، نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام، انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام، تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان برای جلسه بررسی برجام، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.
*** لیست مسئولانی که بایددارایی خودرا اعلام کنند/ نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام / انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام / تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان برای جلسه بررسی برجام حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار سرافراز شهید حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ی گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت میگویم. این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد. صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ی نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفّی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ی مجاهدان راه حق. سیّد علی خامنه‌ای *** لیست مسئولانی که بایددارایی خودرا اعلام کنند/ نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام / انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام / تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان برای جلسه بررسی برجام محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن تشریح مصوبات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در جلسه امروز چند ماده از قانون رسیدگی به دارایی‌ها و اموال مسئولان را به تصویب رساندیم.

وی با اشاره به جزئیات ماده دو این قانون که در جلسه امروز مجمع تصویب شد، افزود: مقرر شد که مقامات تعیین شده در اصل ۱۴۲ قانون اساسی، فهرست دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل خود را که از راه غیر حق بدست نیامده، مطابق آیین‌نامه‌ای که قوه قضاییه تعیین می‌کند، برای رسیدگی اعلام کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در ماده سه این قانون نیز گستره مسئولان تعیین شده که بر اساس آن علاوه بر اصل ۱۴۲ قانون اساسی، بقیه مسئولان کشور برای خوداظهاری، دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل خود را در سامانه‌ای که به وجود خواهد آمد، به رئیس قوه قضاییه اعلام کنند.

رضایی با تشریح این گستره گفت: این گستره بسیار وسیع است که کلیه نمایندگان مجلس، اعضای خبرگان رهبری، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقامات منصوب از سوی رهبری، اعضای شورای نگهبان، معاونان روسای سه قوه، دادستان کل کشور، رئیس دیوان عالی، رئیس دیوان عدالت عالی، رئیس دادگستری همه استان‌ها، روسای دفاتر سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاوران سران سه قوه، دستیاران ارشد سران سه قوه، دبیران هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، فرماندهان و مسئولان نظامی از درجه سرتیپ تمام و بالاتر، استانداران، مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌ها و بیمه‌ها، سفرا و کارداران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان مالیاتی، نمایندگان دولت در مجامع عمومی و هیات مدیره‌ها، اعضای شورای شهر تمام شهرها و کلانشهرها و نیز معاونین آنها را شامل می‌شود. (مشروح خبر)

***
لیست مسئولانی که بایددارایی خودرا اعلام کنند/ نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام / انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام / تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان برای جلسه بررسی برجام جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار توقف بررسی برجام در مجلس تا زمان ارائه لایحه از سوی دولت شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید همه ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل 67 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با سوگند به قرآن مجید، متعهد می شویم تا پاسدار حریم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏دستاوردهای‏ انقلاب‏ اسلامی‏ ملت‏ ایران‏ و مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ باشیم‏، ودیعه‏ای‏ را که‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوان‏ امینی‏ عادل‏ پاسداری‏ کنیم‏ و در انجام‏ وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نماییم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏ کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشیم‏، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏ کنیم‏ و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ و تأمین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشیم‏. (مشروح خبر)

*** انتشار جزئیات بررسی کمیسیون برجام

لیست مسئولانی که بایددارایی خودرا اعلام کنند/ نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام / انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام / تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان برای جلسه بررسی برجام علیرضا زاکانی در نشست خبری عصر امروز خود به ارائه گزارش کار از عملکرد این کمیسیون پرداخت و با تسلیت فاجعه منا و نیز شهادت سردار همدانی گفت: توفیق داشتیم کمیسیون برجام را با همکاری 14 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیش از 40 روز به پیش ببریم و در این مسیر تلاش داشتیم تا توافق برجام را در چارچوب قانون و وظایف خود و همچنین منطبق با آنچه در قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس و جایگاهی که به واسطه فرمایش های رهبر معظم انقلاب برای مجلس در رسیدگی به برجام تعیین شده بود، بررسی کنیم.

وی ادامه داد: از اعتماد رهبر انقلاب به مجلس تشکر میکنم؛ از تیم فعلی مذاکره‌کننده، وزارت امورخارجه، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و تیم سابق مذاکرات و هیات رییسه مجلس و استادان دانشگاه و کارشناسان و رسانه ها تشکر می‌کنم که تا حد توان کمک کردند.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس خاطرنشان کرد: بررسی در کمیسیون برجام را ادامه کار دولت محترم و مکمل کار آنها برای رفع اشکالات آن می‌دانیم به عبارت دیگر مجلس در طول دولت است نه در عرض آن.

زاکانی با بیان اینکه تمام کار تنظیم پیش نویس گزارش را بنده شخصا انجام دادم، خاطرنشان کرد: اعضای دبیرخانه اجرایی طبق سند آیین نامه که مصوب دوستان در کمیسیون بود به بنده کمک کردند برای تنظیم اسناد و پیاده سازی جلسات؛ پنج نفر عضو دبیرخانه اجرایی کمیسیون، ما به ازای موضوعات کمیته‌ها کار کردند که چهارنفرشان یا کارمند مجلس بوند یا مامور به دفتر نماینده‌ها و فقط یک نفر در دبیرخانه اجرایی از بیرون کمک کرد که معتمد من بود. (مشروح خبر)

*** لیست مسئولانی که بایددارایی خودرا اعلام کنند/ نامه جمعی از نمایندگان به لاریجانی برای توقف بررسی برجام / انتشار جزئیات بررسی‌های کمیسیون برجام / تکذیب آبستراکسیون اصولگرایان برای جلسه بررسی برجام سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون برجام، در خصوص اظهارات برخی اصلاح طلبان مجلس مبنی بر احتمال آبستراکسیون جلسه علنی بررسی برجام توسط اصولگرایان گفت: این شایعات که از سوی ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان مطرح می شود، کذب محض است. نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: اصولگرایان در خصوص طرح برجام نظرات مستند و مستدل دارند که در هنگام بررسی کلیات و جرئیات طرح برجام اعلام خواهند کرد. سخنگوی کمیسیون برجام گفت: کمیسیون برجام نیز هفته گذشته گزارشی مستند به بند های برجام، قعطنامه و ضمائم آن ارائه داد اما متاسفانه تعدادی از اعضای کمیسیون که قبلا نظر خود را در بررسی بند های این گزارش ارائه داده بودند بیانیه ای دادند و بعد از گزارشی در مورد ۱۶۵ امتیاز برجام ارائه کردند. (مشروح خبر)
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied