شمانیوز
شما نیوز

اولتیماتوم میرزاده به واحدهای دانشگاهی درباره کسب استانداردهای هیأت علمی

یکصدو سی و سومین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

یکصدو سی و سومین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در ابتدای جلسه با اشاره به سفرهای استانی و برگزاری جلسات پایش امور استان ها گفت: اینکه در این سفرها و به ویژه در مواجه با اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان سیاست ها و راهبردها به طور کامل تبیین می شود، قطعاً در آینده ثمربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور در واحدهای استانی باعث دلگرمی کارکنان، اساتید و تمامی آن مجموعه می شود، افزود: اتاق کار ما فقط در سازمان مرکزی نیست بلکه در واحدها نیز هست و از این رو باید برای پایش مصوبات جلسات استانی مستمرا برنامه ریزی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه از عملکرد سازمان مرکزی و بیش از 80درصد از روسای واحدهای مراکز استان رضایت دارم. به عبارت دیگر ارتباط، تعامل و همراهی خوبی میان سازمان مرکزی و روسای استان ها برقرار است.

میرزاده با بیان اینکه طولانی شدن مدت سرپرستی واحدها باعث دلسردی می شود، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از روسا را جهت تأیید حکم آنها، به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده ایم و باقیمانده نیز در آینده نزدیک معرفی خواهند شد.

میرزاده همچنین درخصوص جذب هیأت علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر واحدها تا آخر آبان ماه حداقل استانداردهای هیأت علمی را به دست نیاورند، در آن رشته محل حق جذب دانشجو را نخواهند داشت.

بزرگداشت شهدا و دفاع مقدس جزو اعتقادات ماست

دکتر میرزاده با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ایثار و دانش، اظهار داشت: در مراسم گرامیداشت دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی که هم فرمانده پیروز جنگ بودند و هم در تأسیس دانشگاه نقش پراهمیتی داشته اند، فضای دلنشینی ایجاد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بزرگداشت شهدا و دفاع مقدس جزو اعتقادات ماست و با تار و پود این نظام تنیده شده است. باید همواره مراقبت کنیم که حقوق خانواده شهدا، ایثارگران و بسیجی ها در حوزه دانشگاه تضعیف نشود.

وی در ادامه پیشنهاد داد: در چهارچوب قانون، برنامه هایی که مربوط به دانشگاه است، به صورت برنامه ای منظم تهیه و به سه کمیسیون هیأت رئیسه ارسال شود تا پس از بررسی های لازم، به صورت برنامه منظم سالانه به تصویب برسد.

سازماندهی 16هزار کارمند بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی

حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جلسه روسای سازمان های بسیج کارکنان گفت: در این جلسه اعلام شد که دانشگاه آزاد اسلامی از شرایط خوبی برخوردار است.

وی افزود: تعامل سپاه و بسیج در استان ها و راه اندازی رده های مقاومت با هدف جذب، ساماندهی و بکارگیری نیروهای بسیجی در تمام واحدهای دانشگاه انجام شده و 16هزار کارمند بسیجی را سازماندهی کرده ایم.

نصیرزاده همچنین پیشنهاد کرد آذرماه سال جاری و به مناسبت هفته بسیج، مراسم بزرگداشتی همچون دفاع مقدس با حضور دکتر میرزاده و معاونان برگزار شود.

وظیفه ما رسیدگی به امور بسیجیان و ایثارگران است

در ادامه محمدتقی طباطبایی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره کل گفت: بنا به دستور دکتر میرزاده، به منظور رفع مشکلات خانواده شاهد و ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی، تمام ظرفیت ها برای ارتقای جایگاه و هموار کردن مسیر تعالی این عزیزان به کار گرفته می شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به حضور بیش از 220هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اداره کل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی دو وظیفه و ماموریت جامع برگرفته از فرمان امام خمینی(ره) دارد.

وی افزود: براساس فرمایشات امام (ره)"نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند" و " اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید "، وظیفه ما ترویج فرهنگ بسیج و ایثار در جامعه و رسیدگی به امور بسیجیان و ایثار گران است.

طباطبایی همچنین پیشنهاد کرد تا کمیته ای در کنار شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی جهت تدوین فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه تشکیل شود.

در ادامه جلسه، پس از ارائه گزارش کمیسیون شماره یک هیأت رئیسه توسط دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد سامانه ارتباط آنلاین و یکپارچه بین حوزه های آموزش، آزمون، دانشجویی و اداری و مالی دانشگاه درخصوص دانشجویان، هرچه زودتر نهایی شود.

همچنین مقرر شد بخشنامه مربوط به حق جذب اعضای هیأت علمی، به شورای مرآت ارسال و نظرات جمع آوری شود.

پیشنهاد کمیسیون تخصصی شماره 2 درخصوص تکریم و برخورد با ارباب رجوع مطرح و مقرر شد طراحی نظام مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه در دستورکار قرار گیرد.

در ادامه جلسه، موضوع نامه اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص کلینیک دندانپزشکی اوگاندا مطرح و مقرر شد براساس مصوبه کمیسیون دائمی هیأت امنا عمل شود.

همچنین مقرر شد مباحث و موضوعات مرتبط با امور آموزشی و دانشجویی حوزه شاهد و ایثارگران حسب مورد در کمیسیون های تخصصی هیأت رئیسه مطرح و تصمیم گیری شود.

در ادامه موضوع قطع همکاری با اعضای هیأت علمی آزاده و ایثارگر مطرح و مقرر شد در کمیسیون شماره 1 هیأت رئیسه با حضور مدیرکل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی طرح شود.

دکتر سیدعلی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی موضوع درخواست تأسیس درمانگاه در شهرستان سرخه را مطرح کرده و مقرر شد بررسی کارشناسی و امکان سنجی انجام و نتیجه آن به هیأت رئیسه گزارش شود.

گزارش عملکرد حوزه بیمه دانشگاه توسط مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی ارائه و مقرر شد روال جاری بیمه دانشجویی ادامه یابد و متعاقباً نسبت به بررسی موضوع و برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه ای مناسب اقدام شود.

موضوع نامه رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص استفاده از اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی توسط دیگر واحدهای دانشگاه مطرح و مقرر شد هماهنگی لازم با واحد اصلی یا واحد مبدأ صورت گیرد و بخشنامه مربوطه صادر شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، درخصوص اجرایی شدن طرح شهرک های فناوری آزاد (شفا) با رویکرد متشکل از علمی، پژوهشی، صنعتی، صنفی، خدماتی و... مقرر شد شرکتی با مشارکت بخش خصوصی و واحدهای متقاضی تأسیس و نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود.

در پایان دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی گزارشی از نحوه امکانات خوابگاهی واحدهای دانشگاهی در راستای توسعه صنعت گردشگری را مطرح کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied