شمانیوز
شما نیوز

شناخت موانع وحدت راهکار برقراری تعامل در جهان اسلام است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مهم‌ترین راهکار تحقق وحدت در جهان اسلام شناخت موانع وحدت است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مهم‌ترین راهکار تحقق وحدت در جهان اسلام شناخت موانع وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیرخواه در همایش ضرورت‌های ملی وحدت مذاهب از نگاه رسانه در گرگان اظهار کرد: اگر این اختلافات نبود شاید امروز رژیم منفور اسرائیل جایی در قلب امت اسلامی نداشت و آمریکا نیز این همه جنایت در کشورهای اسلامی انجام نمی‌داد.

وی، وحدت را از آموزه‌های مهم دین اسلام دانست و افزود: امروز جهان اسلام با 57 کشور و افزون بر یک میلیارد و 700 میلیون نفر جمعیت و با وجود تاکید زیاد دین بر وحدت، کمتر به آن عمل می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت راه تحقق وحدت در امت اسلامی را شناخت صحیح مساله اتحاد و رفع موانع آن دانست و اضافه کرد: منظور از وحدت ذوب شدن مذاهب اسلامی در یکدیگر و تشکیل یک مذهب نیست، بلکه رفع موانع نظری و عملی وحدت است.

وی تصریح کرد: طی سده‌های اخیر بسیاری از علمای بزرگ شیعه و اهل سنت از جمله سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اقبال لاهوری، محمد عبدو، آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت بعنوان منادیان وحدت، برای تقویت اتحاد بین امت اسلامی تلاش کردند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، تمسک به قرآن و سنت نبوی، تاکید بر حفظ نظام ارزشی و اخلاقی دینی، تقویت مشترکات اسلامی، روحیه تعامل و مدارا در برخورد با مخالفان، احترام به مقدسات صاحبان مذاهب و رعایت ادب و گفتار، جلوگیری از تبلیغات منفی مذهبی و متعصبانه را از مهمترین راهکارهای عملی وحدت بین امت اسلامی برشمرد و بر توجه به آن تاکید کرد.

خیرخواه با اشاره به لزوم رعایت اصول اخلاقی در رفتار و گفتار با دیگر مذاهب یادآور شد: اهانت می‌تواند تحریک‌آمیز و کینه‌ساز بوده و مانع تحقق وحدت میان مذاهب شود چراکه از اصول اخلاقی تاکید شده در اسلام نیکی کردن و دوری از زشتی و پاسخگویی مناسب به بدی‌هاست.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied