شمانیوز
شما نیوز

یخچال های سامسونگ جعلی هستند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در زمینه برندهای جعلی رئیس سازمان استاندارد گفت:در کالاهایی مانند اجاق گاز و کولر و... جعل علامت داشتیم که تعداد آنها 240 مورد است ونام آنها را اعلام خواهیم کرد. یکی از آنها یخچال ها، سامسونگ است که در تهران تولید می شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری در این سازمان گفت:برای اولین بار در تاریخ، سازمان استاندارد توانسته درج واژگان فارسی داشته باشد که بر پایه 4 استاندارد ایزو با واژه های فارسی تدوین شده است.

وی در خصوص فعالیت های یکسال گذشته این سازمان گفت: اجلاس ایزو مربوط به راه کارهای مصرف انرژی در ایران برگزار شد که از خیلی کشورها در این اجلاس حضور داشتند.
پیروزبخت با بیان اینکه در سال 93، رکوردهای زیادی را درطول عمر کاری سازمان در این 50 سال شکستیم ،گفت: دبیرخانه تدوین استاندارد بین المللی، از طرف ایران در ایزو اداره می شود که مسئولیت 14 گروه کاری بین المللی ایزو و کدکس (جمع آوری و تطبیق بین المللی استاندارد های مواد غذایی) را به عهده دارد.
در بحث توقیف کالا در این یک سال اخیر رئیس سازمان استاندارد کل کشور اظهار کرد: 11 هزار 340 مورد کالا توقیفی داشتیم که 240 مورد آنها جعل علامت استاندارد بوده است.
ارائه خدمات سازمان استاندارد
رئیس سازمان استاندارد با اعلام خبر پلمپ 1100 ماشین تولیدی ،افزود:حدود 2520 مورد نمونه برداری از سطح بازار صورت گرفته است که این نمونه برداری و آزمایش آنها با هزینه خودمان بوده و بر این اساس ما با واحدهای تولیدی برخورد می کنیم.
وی ادامه داد:در حوزه های تعاملی ما هم تعاملات داخل کشور و هم خارج کشور داریم و تفاهم نامه هایی در این دو گستره داشته ایم؛همه این تفاهم نامه ها اجرایی شده به جز دو یا سه مورد.و نیز تفاهم نامه هایی با گمرک ،مناطق آزاد کیش و قشم ، سازمان های مختلف محیط زیست ،نفت ،بهداشت امضا شد. همچنین تفاهم نامه هایی با کشورهای عراق ،آذربایجان ،ازبکستان و... اکنون هم با مراکز اندازه شناسی و تایید صلاحیت هلند ، آلمان و ترکیه امضا کرده ایم.
رتبه اول در میان 35 دستگاه اجرایی داریم
نیره پیروزبخت در خصوص پژوهشگاه استاندارد نیز گفت:خوشبختانه در وضعیت خوبی به سر می بریم و در این خصوص رتبه اول را در میان 35 دستگاه اجرایی داریم و رتبه 2 در 38 پژوهشگاه مهندسی و همچنین رتبه 5 میان 230 پژوهشگاه در کل کشور، و نیز طرح هایی را در این پژوهشگاه ها انجام داده ایم که بتوانیم به تدوین استانداردهای دانش بنیان بر محور پژوهش ها در داخل کشور کمک نماییم.
وی افزود:ما نزدیک به 100 پژوهش مهم انجام داده ایم ،مثلا چون خیلی از مردم از فرآورده های آبلیمو و فرآورده های گوشتی گله مند بودند در زمینه آبلیمو ما 4 بار استانداردهایمان را تغییر و سختگیرانه طرح کرده ایم، ولی باز متخلفان راه حل های گریز از کنترل ها را پیدا و متاسفانه مجددا تقلب می کنند. بنابراین ما طرح اصالت سنجی مواد غذایی را انجام دادیم که وارد روش های نوین این اصالت سنجی شویم ؛در این راستا منتظر رفع تحریم ها برای وارد کردن دستگاه ها هستیم تا دیگر هیچ متخلفی نتواند سازمان ملی استاندارد را دور بزند.
پیرز بخت ادامه داد: در بحث ایمنی مواد غذایی در زمینه اسیدهای چرب، طرح های پژوهشی انجام دادیم که، طرح پایش، میزان آفت کش ها در محصولات غذایی است. و نیز طرح ارتقاء برچسب مصرف انرژی در کولرهای آبی و یخچال های فریزر را انجام دادیم.
رییس سازمان استاندارد در زمینه آب معدنی دماوند که این روزها جنجال زیادی در رسانه ها داشته است،در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارها که درباره مرجع رسیدگی(سازمان غذا و دارو یا سازمان استاندارد)،گفت:ما خیلی نمی خواهیم در یک فضای عدم تعامل قرار بگیریم؛ چون اول اینکه اعتقاد داریم در دولت همصدایی وجود دارد، ثانیا امسال سال همصدایی است و این یک تکلیف برای همه ما است که این موضوع را با دولت و مجلس و قوه قضایی به اثبات برسانیم. وی گفت:ما تاکنون هماهنگی کاملی با وزارت بهداشت داشته ایم، اما وزارت بهداشت مسئول تغذیه بهداشتی مردم است و ما نیز به عنوان دستگاه نظارتی مسئول استانداردهای مرتبط هستیم ،استاندارد به موجب قانون و همچنین تکلیفی که مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بر عهده ما گذاشته است ناظر بر همه تولیدات داخل است ،لذا به نظر می آید مطالب منتشر شده در رسانه ها تا حدی بد عنوان شده است؛ جدا از اینها طبق رویکرد نوین استانداردسازی که اکنون مصوب شورای ملی استاندارد شده است، باز هم وظیفه ما است و وزارت خانه های اجرایی باید به وظایف اجرایی خود عمل کنند و استاندارد باید بر آنها نظارت کند؛ بنابراین اگر مواردی گفته شده است ،نافی سازمان ملی استاندارد نیست.
رئیس سازمان استاندارد افزود:قبلا گفته بودم که اگر مشکلی در هر موردی نه فقط آب معدنی که تحت نظارت ما و وزارت بهداشت است پیش آید، هم ما و هم وزارت بهداشت مقصر است. وی در ادامه گفت: آب معدنی دماوند در عین دارا بودن علامت وزارت بهداشت، اما علامت استاندارد را نداشته است.
پیروز بخت گفت: در کل پیشنهادی که من به وزارت بهداشت داشتم این بود که گشت های مشترک بازرسی از همه موارد داشته باشیم که اکنون هم در زمینه همین آبلیمو در استان ها گشت مشترک داریم و در این موضوعات مشکلی نداریم.
نام 15 آبلیمو غیر استاندارد
وی در ادامه نام 15 آبلیمو غیر استاندارد را اعلام کرد:این شرکت ها عبارتند ازهمنوش ،رازقی ،زیبنده ،ترش مزه ،سپنتا ،بهینه نوش ،هرمود ،میگلی ،هزب ،ناجی ،چینوت ،شط ،هاسه و دستچین .
یخچال های سامسونگ جعلی هستند
در زمینه برندهای جعلی نیز رئیس سازمان استاندارد گفت:در کالاهایی مانند اجاق گاز و کولر و... جعل علامت داشتیم که تعداد آنها 240 مورد است ونام آنها را اعلام خواهیم کرد. وی ادامه داد: یکی از آنها یخچال ها، سامسونگ است که در تهران تولید می شد. او افزود:اینگونه تقلبات ضربه شدیدی به واحدهای تولیدی داخلی وارد می کند، مثلا با نام یک برند معتبر داخلی زعفرانی تولید می شود که در یک اتاق تنگ و تاریک توسط دو کارگر تولید می شود. یخچال های ساید بای ساید سامسونگ هم همینگونه است که در یک واحد تولیدی در تهران تولید می شد که فاقد علامت استاندارد و به نام سامسونگ تولید می شود ،این شرکت گویا قبلا نماینده سامسونگ بوده و مدیرعامل آن هم اعلام کرده اکنون در آنجا مشغول به فعالیت نیست و کسانی دیگر در آنجا به تولید این برند جعلی می پرداخته اند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied