شمانیوز
شما نیوز

چرا «سی‌ان‌ان» موشک‌های روسیه را در ایران فرود آورد؟ + فیلم

سقوط موشک‌های کروز روسی در ایران چیزی نیست که از انظار عمومی مخفی بماند. زمانی که شبکه «سی‌ان‌ان» در همکاری با کاخ سفید حاضر می‌شود رسالت حرفه‌ای خود را با انتشار خبر دروغ زیر سوال ببرد، به طور قطع باید مسئله‌ مهمی وجود داشته باشد.

گروه جنگ نرم مشرق - شبکه‌ خبری « سی‌ان‌ان» پنج‌شنبه گذشته در گزارشی و با استناد به " منبع ناشناس " از اصابت دست‌کم چهار فروند از موشک‌های روسی به خاک ایران خبر داد که قرار بود به پایگاه‌های داعش در سوریه برخورد کند. خبرگزاری فرانسه نیز در همین رابطه گزارش داد که مقام‌های دولت آمریکا گزارش «سی‌ان‌ان» را تایید کرده‌اند که چهار موشک‌ شلیک شده از دریای خزر در خاک ایران فرود آمده‌اند. بعد از گزارش «سی‌ان‌ان» اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در لندن در مقام تایید گزارش « سی‌ان‌ان» از " منبع ناشناس " گفت: «شواهدی در دست است که نشان می‌دهند تعدادی از موشک‌های‌ روسی در خاک ایران فرود آمده‌اند».

بعد از این هجمه تبلیغاتی ابتدا سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «ما برخلاف «سی‌ان‌ان» به منابع " معرفی نشده " استناد نکرده و شلیک موشک‌های‌مان و اصابت آنها به اهداف خود را به‌طور زنده نشان می‌دهیم». در ادامه نیز مسئولان نظامی ایران این خبر را تکذیب کردند و سرتیپ موسی کمالی، جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز به خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" گفت که اخبار تعدادی از رسانه‌ها درباره سقوط چهار موشک کروز روسیه در ایران دروغ است.

دانلود

این اولین موردی نیست که منابع ناشناس آمریکایی درباره اطلاعات موجود در دست خود درباره جزئیات عملیات روسیه علیه داعش در سوریه صحبت کرده و مقامات آمریکا سپس بعضی این اخبار را با توجه به اثر عملیات روانی آن، تایید یا رد می‌کنند.

« سی‌ان‌ان» در صدها خبری که اعلام می‌کند، وقتی یک خبر سیاه (دروغ) نیز منتشر می‌کند، جمعیت فراوانی از مخاطبانش به دلیل اینکه خبرها را از کانال‌های خبری (مستقل) دیگری دنبال نمی‌کنند، آن خبر را باور می‌کنند و به این صورت خبر دروغ از نفوذ زیادی برخوردار خواهد شد؛ به ویژه اگر آن خبر، دروغ بزرگی باشد که در آن صورت باور آن نیز راحت‌تر خواهد بود.

چرا «سی‌ان‌ان» موشک‌های روسیه را در ایران فرود آورد؟ + فیلم/// در حال ویرایش « سی‌ان‌ان» در صدها خبری که اعلام می‌کند، وقتی یک خبر سیاه (دروغ بزرگ) منتشر می‌کند ، جمعیت فراوانی از مخاطبانش به دلیل اینکه خبرها را از کانال‌های خبری (مستقل) دیگری دنبال نمی‌کنند، آن خبر را باور می‌کنند

سقوط موشک‌های کروز روسی در ایران چیزی نیست که از انظار عمومی مخفی بماند و آن هم نه یک موشک بلکه چهار موشک؛ پس زمانی که شبکه خبری « سی‌ان‌ان» در همکاری با کاخ سفید حاضر می‌شود رسالت حرفه‌ای خود را با انتشار خبر دروغ زیر سوال ببرد، به طور قطع باید مسئله‌ مهمی در رابطه با ائتلاف جدید به رهبری ایران و روسیه وجود داشته باشد که می‌توان به طور اجمال به این موارد اشاره کرد:

1. آمریکا می‌داند که ائتلاف جدید شکل گرفته توسط ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی، شناسایی پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه را انجام دادند و اکنون بمباران این پایگاه‌ها توسط جنگنده‌های روسیه آغاز شده است؛ در صورتی که عملیات گروه ائتلاف جدید بتواند داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را ظرف مدت کوتاهی سرکوب و نابود کند، آنگاه عملیات ائتلاف کشورهای غربی در نابودی این گروه‌های تروریستی زیر سوال خواهد رفت، زیرا که حدود یک و نیم سال است که ائتلاف کشورهای غربی جنگ علیه تروریست‌ها را شروع کرده‌اند اما پیشرفتی حاصل نشده و به طور قطع علت عدم‌موفقیت آنها را باید در نداشتن قدرت کافی یا نبود اراده برای انجام آن دانست که هر یک از دو دلیل، رسوایی بزرگی برای ائتلاف کشورهای غربی به رهبری آمریکا است.

چرا «سی‌ان‌ان» موشک‌های روسیه را در ایران فرود آورد؟ + فیلم/// در حال ویرایش

وزیر دفاع آمریکا که پس از نزدیک به دو سال حمله به تروریست‌ها موفقیتی نداشته است، مجبور شد برای زیر سوال بردن ائتلاف روسیه با ایران، گزارش دروغ « سی‌ان‌ان» را تایید کند

2. آمریکایی‌ها بعد از اشغال افغانستان و عراق برای توجیه ماندن در این کشورها به تقویت گروه‌های مسلح مخالف دست می‌زدند تا نیاز دولت‌های افغانستان و عراق به ایالات متحده برای ایجاد ثبات و تامین امنیت احساس شود. حال اگر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه نابود شوند، دولت عراق برای نابودی تروریست‌ها به سمت کمک‌گرفتن از ائتلاف روسیه و ایران گرایش پیدا خواهد کرد و وابستگی آنها به ایالات متحده از بین خواهد رفت. با این شرایط احتمال اینکه دولت افغانستان هم پس از عراق و سوریه به این ائتلاف بپیوندند، زیاد خواهد بود زیرا که ایالات متحده تا به حال در هیچ جایی قدم نگذاشته که امنیت و استقرار برای آن بوجود آورده باشد.

3. در برنامه‌های آینده ایالات متحده حضور بیشتر در آسیای شرقی، قفقاز و اروپای شرقی قرار دارد و در این راستا علاوه بر حضور فیزیکی نظامی، نیاز به ایجاد نوعی نابسامانی در این مناطق است که حضور فراوان چینی‌ها، چچنی‌ها و سایر تروریست‌های سلفی در پایگاه‌های آموزشی داعش در سوریه و عراق، برای استفاده از این افراد در عملیات تروریستی در آسیای شرقی (مانند چین)، اروپا (مانند روسیه و اکراین) است. عملیاتی که چند روز پیش در بانکوک (تایلند) اتفاق افتاد، نمونه‌ای از برنامه جدید آمریکا جهت وادار کردن کشورها (مانند تایلند) به تقاضای کمک از آمریکایی‌ها جهت تامین امنیت و لشکرکشی به آن کشورها است. یکی از دلایلی که چین نیز در حال پیوستن به ائتلاف جدید ایران و روسیه است، نابود ساختن تروریست‌های مد نظر آمریکا است تا اجازه ندهند این تروریست‌ها پرورش پیدا کنند و بعد‌ها برای آنها دردسر ساز شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، خلل بزرگی در برنامه‌های آینده ایالات متحده بوجود می‌آورد.

چرا «سی‌ان‌ان» موشک‌های روسیه را در ایران فرود آورد؟ + فیلم/// در حال ویرایش «سی‌ان‌ان» برای شکستن حلقه اتصال ائتلاف جدید به رهبری ایران و روسیه، ادعای سقوط موشک‌های روسی در خاک ایران را مطرح کرد تا فضای عمومی داخلی ایران را بر علیه روسیه تحریک کند

4. آمریکا بیش از 30 سال است که به دنبال از بین بردن جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی است و هیچ‌گاه نتوانسته بود به اندازه زمان کنونی به دلیل پرورش و هدایت گروه‌های تکفیری تروریستی به این جبهه ضربه وارد کند، اما ائتلاف جدید ایران و روسیه به تقویت جبهه مقاومت نیز انجامیده و تمام امیدهای ایالات متحده و هم‌پیمانانش یعنی ترکیه، عربستان سعودی، قطر، امارات، اردن و رژیم صهیونیستی را برای از بین بردن جبهه مقاومت بر باد داده است.

علت‌های ذکر شده در بالا فقط بخشی از دلایل غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها برای شکستن حلقه اتصال ائتلاف جدید به رهبری ایران و روسیه با اخبار دروغ است. رسانه‌های غربی تا کنون از شروع شکل‌گیری ائتلاف جدید، خبرهایی را با مضموم اختلافات میان ایران و روسیه در جهت شکستن این اتحاد منتشر کرده‌اند، اما موفق نبودند و شبکه «سی‌ان‌ان» نیز به همین دلیل با طرح ادعای سقوط موشک‌های روسی در خاک ایران تلاش داشت تا فضای عمومی داخلی ایران را بر علیه روسیه تحریک کند اما ناکام ماند.

چرا «سی‌ان‌ان» موشک‌های روسیه را در ایران فرود آورد؟ + فیلم/// در حال ویرایش با این سابقه خبری، به جای «سی‌ان‌ان» که مخفف Cable News Network یعنی «شبکه خبری کابلی» است، می‌توان از عبارت UNN که مخفف Unconfirmed News Network به معنای «شبکه اخبار تایید نشده» است، استفاده کرد

البته رسانه‌های جریان اصلی در غرب به صورت جدا نیز با " عملیات روانی " تلاش دارند تا توانایی نظامی روسیه را زیر سوال ببرند تا با انگیزه و قدرت همیشگی با داعش مبارزه نکند و با پخش اخباری در رابطه با کشته‌شدن شهروندان سوری در اثر حملات هوایی ارتش سوریه، به مشروعیت این حملات خدشه وارد کنند. این درحالی است که کشورهای غربی و رسانه‌های آنان با توجه به منافع خود به مسایل مربوط به کشتار بی‌گناهان و غیرنظامیان واکنش نشان می‌دهند؛ اگر این نظر صحیح نیست پس باید پرسید چرا این رسانه‌ها در رابطه با اخبار کشتار مردم یمن، سرکوب مردم بحرین، بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در افغانستان، قتل عام مردم بی‌دفاع فلسطین یا کشتار صدها هزار غیرنظامی توسط ایالات متحده در سرتاسر جهان واکنشی نشان نمی‌دهند؟

با این سابقه خبری، به جای «سی‌ان‌ان» که مخفف Cable News Network یعنی «شبکه خبری کابلی» است، می‌توان از عبارت UNN که مخفف Unconfirmed News Network به معنای «شبکه اخبار تایید نشده» است، استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied