شمانیوز
شما نیوز

توسعه‌ روستاها؛ راهکار رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی

‌مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: توسعه روستایی با توجه به تعداد بالای مناطق روستایی در شهرستان صومعه‌سرا فرصتی مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات است.

‌مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: توسعه روستایی با توجه به تعداد بالای مناطق روستایی در شهرستان صومعه‌سرا فرصتی مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، فاطمه رفیعی‌ در جلسه کمیته بانوان صومعه‌سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و توجه فرماندار صومعه‌سرا به حوزه بانوان، به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت نقش و حضور بانوان در خانواده و جامعه اشاره و اظهار کرد: بانوان به عنوان یک شهروند دارای پتانسیل، استعداد و توانایی‌هایی هستند که باید به آنها احترام بگذاریم و یقینا با نوع نگاه مطلوب به آنان بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: در نظام ما احترام و توانمندی بانوان در قبال مسئولیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پذیرفته شده ‌و حضور بانوان در مسئولیت‌های مختلف بیانگر پذیرش توانمندی‌های بانوان است.

رفیعی با بیان اینکه آمار و ارقام گویای نیاز بانوان به توجه ویژه در برخورداری از امکانات علی‌الخصوص در استان گیلان است، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد افراد تحصیل‌کرده بانوان شهرستان صومعه‌سرا بیش از مردان است.

وی امکانات ورزشی مختص بانوان شهرستان را در قیاس با آقایان بسیار نامطلوب دانست و ادامه داد: میزان طلاق رو به افزایش و میزان ازدواج رو به کاهش است که برای بهبود وضعیت باید در راستای ارتقاء سطح آگاهی‌ها تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهند که باید به عنوان یک شهروند به زن و مرد توجه‌ای خاص شود، افزود: بسیاری از زنان بی سرپرست در رده سنی بالای 50 سال هستند که به سختی مسئولیت خانواده را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت بیکاری زنان به مراتب نامساعدتر از مردان است، تصریح کرد: برای رفع این مهم به برنامه‌ریزی و توجه خاص نیاز است.

‌وی ضمن ابراز ناراحتی از عدم استفاده و بهره‌مندی از وجود نهادهای مردمی فعال در مناطق مختلف، یادآور شد: استفاده از کمک‌های نهادهای مردمی بسیاری از مشکلات در زمینه اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و... را برطرف می‌کند و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

رفیعی، توسعه روستایی را با توجه به تعداد بالای مناطق روستایی در شهرستان صومعه‌سرا فرصتی مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات دانست و عنوان کرد: می‌توان در زمینه توسعه روستایی از پتانسیل‌های منطقه نهایت استفاده را برد، خانوارها اعم از زنان و مردان می‌توانند با دریافت تسهیلات و تشکیل تعاونی‌ها در راستای اشتغالزایی، سطح روستاها را ارتقا دهند تا از مهاجرت و تبدیل شدن روستاها به ویلانشینی نیز جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در پایان برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی مختص زنان بی سرپرست و بد سرپرست را از دیگر راهکارهای موثر برشمرد و اظهار کرد: با برقراری امنیت و هزینه کم می‌توان مجموعه‌ای را برای این افراد در هر شهر ایجاد کرد تا مکانی برای فروش محصولات خود داشته باشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied