شمانیوز
شما نیوز

55 درصد منابع آب زیرزمینی لرستان دچار نقصان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: 55 درصد منابع آب زیرزمینی دچار نقصان شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: 55 درصد منابع آب زیرزمینی دچار نقصان شده است.

مهندس «علی امید سیفی» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: لرستانی استانی پرآب و پرباران در کشور شناخته شده و با توجه به خشکسالی 15 ساله متوالی، ذخایر آب زیرزمینی را مردم استفاده می‎کردند و شاهدیم که امسال متأسفانه 55 درصد منابع آب زیرزمینی دچار نقصان و کاهش شده است.

وی ادامه داد: در سال‎های گذشته اکثر بارش‎ها به‎صورت باران بوده نه برف، در حالی‎که تأمین تغذیه منابع آب زیرزمینی از برف است و چنانچه باران باشد به صورت روان‎آب از استان خارج می‎شود.

سیفی با تأکید بر این‌که باید خشکسالی را به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم و هر چقدر هم سال پرآب و پربارانی داشته باشیم تأثیر آن‎چنانی ندارد و ممکن است ذخایر مقطعی باشد، یادآور شد: طرح احیاء و تعادل‎بخشی مورد حمایت وزارت نیرو است و برای امسال اعتباراتی که در این حوزه بوده به لرستان داده، 6 میلیارد تومان است که 600 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: این در حالی است که پارسال‏ تنها یک میلیارد تومان به طرح داناب در استان اختصاص داده شد و این نشان می‎دهد که وزارت نیرو برای اهداف طرح تعادل‎بخشی برنامه‎ریزی و ورودی جدی دارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied