شمانیوز
شما نیوز

نظری‌جویباری: استقلال به شوک نیاز ندارد/از کورس عقب بیفتیم چه کسی پاسخگوست؟

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: به نظر من استقلال اکنون که در صدرجدول است به شوک نیاز ندارد.

علی نظری‌جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه وزیر ورزش به صراحت اعلام کرد دنبال جایگزین برای افشارزاده در باشگاه استقلال هستند، گفت: آقای گودرزی به عنوان وزیر ورزش و رئیس مجمع باشگاه استقلال کاملا حق دارد که در مورد این باشگاه تصمیم بگیرد و صلاح مملکت خویش خسروان دانند ولی شرایط استقلال اکنون ایده‌آل است و ما توانسته‌ایم با دست خالی در صدر جدول قرار گیریم و اکنون هر تغییر و تحولی چه مثبت، چه منفی به ضرر استقلال تمام می‌شود.

وی افزود: افشارزاده با توجه به شرایط بد اقتصادی خیلی خوب توانسته مدیریت کند و به عنوان کسی که سال‌ها در استقلال بوده می‌گویم تغییر و تحول در باشگاه اکنون صحیح نیست و جز ضربه خوردن به استقلال چیزی ندارد. از آقای گودرزی می‌خواهم در تصمیمش تجدیدنظر کند. شاید بهتر بود اگر بنا به تغییری هم بوده در اول فصل صورت می‌گرفت و به نظرم اکنون شرایط برای تغییرات مساعد نیست. ما فقط مشکلات مالی داریم که باید آن را حل کنیم.

نظری جویباری در پاسخ به این سوال که همین مشکلات مالی باعث شده استقلال دچار دردسر شود به طوری که گفته می‌شود روز گذشته هم میلاد فخرالدینی به بهانه مصدومیت و به دلیل نگرفتن مطالباتش تمرین نکرده است، گفت: مشکلات مالی فقط برای استقلال نیست. ما تعهد به بازیکن داده‌ایم و باید آن را عمل کنیم. تیم متعلق به مردم است و هواداران چشم به ساق این بازیکنان دارند. البته من به امثال فخرالدینی حق می‌دهم. ما هم باید تلاش کنیم تا مشکلات را حل کنیم اما به جرات می‌گویم که از 16 تیم لیگ برتری 99 درصد باشگاه‌ها مشکل مالی دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما با اسپانسر دیگری به توافقاتی رسیده‌ایم و قرار است با همکاری سبک‌دست و شیرازی شرایط بهتری در استقلال فراهم شود و می‌توانیم تا حدودی از این بحران مالی خارج شویم.

معاون ورزشی استقلال در خصوص اینکه آیا این درست است که در این تیم اعتراض کردن به خاطر مسائل مالی اپیدمی شود و بازیکنان رویه کرار را در پیش گیرند، اظهار داشت: داستان بازیکن ایرانی با خارجی فرق می‌کند. من از کرار، مگویان، فخرالدینی و سایرین هیچ گلایه‌ای ندارم. شما اگر شرایط اقتصادی کشور را نگاه کنید می‌بینید که اصلا وضع خوب نیست و اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم توان اقتصادی زیر 50 است. البته سایر کشورهای دیگر هم همین شرایط را دارند و خیلی از باشگاه‌های بزرگ در دنیا ورشکست شدند اما استقلال و پرسپولیس با همه این سختی‌ها روی پای خود ایستاده‌اند. من نمی‌گویم امثال فخرالدینی، برهانی، رحمتی، حنیف و وحید طالب‌لو حق ندارند. ما قول داده بودیم که 30 درصد اول قرارداد بازیکنان به صورت نقد پرداخت شود اما هنوز موفق به این کار نشده‌ایم و حتی قسط دوم آنها هم نزدیک است. با این حال با همه نفرات تیم در تلاشیم که بر مشکلات فائق آییم و آنها را اداره کنیم.

نظری جویباری درباره اینکه خیلی‌ها اکنون منتظر این هستند تا نوع برخورد باشگاه با کرار را ببینند، عنوان کرد: حرف همه درست است که باید با کرار برخورد شود اما نباید خارج از منطق صحبت کرد. حداقل کاری که یک باشگاه می‌تواند برای بازیکن خارجی خود انجام دهد تهیه مسکن است، نمی‌ـوانیماین حق را نادیده بگیریم. کرار امسال کاملا پذیرفت که شرایط مالی استقلال چگونه است و متوجه شد که چک او پاس نمی‌شود و این شرایط را قبول کرد پس ما هم باید منطقی باشیم و حالا که یک خارجی شرایط اقتصادی را درک کرده حداقل تهیه مسکن را از او دریغ نکنیم چون این کمال بی‌معرفتی است.

وی در پاسخ به این سوال که عدم حضور کرار در تمرینات استقلال آیا به ضرر تیم تمام نمی‌شود، گفت: من قبول دارم که تیم ضرر می‌کند اما باید رفت سراغ اینکه چه عاملی باعث شده که این اتفاق بیفتد. او که گردن‌کلفتی نکرده یا مدعی نشده که بهترین بازیکن است و به این دلایل در تمرین حاضر نمی‌شود. خود آقای افشارزاده هم در جریان مشکلات کرار هست و دستور داده برای او خانه‌ای تهیه کنیم و منتظر هستیم که پول پیش او تهیه شود تا خانه را برایش بگیریم. ما نباید همه مسائل را گردن کرار بیندازیم. الان شرایط طوری شده که از من معاون ورزشی گرفته تا پیشکسوتان فقط کرار را محکوم می‌کنیم و این منطقی نیست. من در خصوص مشکلات مالی حق را به همه می‌دهم. باشگاه تعهدی ایجاد کرده و باید آن را انجام دهد اما بازیکنان هم شرایط ما را درک کنند.

نظری جویباری در مورد اینکه به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال کمترین پول را دریافت کرده گفت: کادر فنی 4-5 ماه است که کار می‌کنند اما کمترین دریافتی را داشته‌اند به طور یکه ما در مجموع به کادر فنی فقط 15-16 میلیون تومان پول داده‌آیم که در این میان پرویز مظلومی هزار تومان هم از ما نگرفته است. واقعا چه کسی اینطور کار می‌کند. هر خانه‌ای خرج دارد و ما حق طبیعی آنها را دریغ کرده‌ایم ولی نهایت تشکر را از کادر فنی به خصوص پرویز مظلومی داریم که به خاطر دل خود و هواداران زحمت می‌کشد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود او هم جزو گزینه‌های انتخابی مدیرعاملی استقلال است، گفت: اصلا چرا باید افشارزاده تغییر کند. او کارش را خوب انجام می‌دهد. من خود را مقابل افشارزاده نمی‌بینم. چه کسی در ایران سابقه بیشتر از افشارزاده دارد. واقعا کار کردن در این شرایط سخت است و تغییر در مدیریت استقلال یک ریسک بزرگ است.

وی در خصوص اینکه افشارزاده به دلیل پستش در وزارت ورزش بیشتر توجه‌اش معطوف به شرایط کاری جدیدش است و شاید کمتر بتواند برای استقلال وقت بگذارد، خاطرنشان کرد: اصلا چنین چیزی نیست. اتفاقات آقای افشارزاده پیگیرتر از قبل امور استقلال را دنبال می‌کنند. خود من روزی 20 بار با او به خاطر تیم در ارتباطم. به نظر من استقلال اکنون نیاز به شوک ندارد و حتی ممکن است این شوک نتیجه عکس بدهد. اگر ما از کورس عقب بیفتیم چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد.

نظری‌جویباری در پایان در خصوص بازی استقلال با پدیده در مشهد گفت: از هواداران استقلال در استان خراسان می‌خواهم برای حمایت تیم به ورزشگاه بیایند. هرچند که تیم کار سختی در پیش دارد و مظلومی با 7-8 بازیکنی که در اختیار نداشت در این مدت تیم را تمرین داده است ولی از هواداران می‌خواهیم به عنوان یار دوازدهم استقلال را تنها نگذارند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied