شمانیوز
شما نیوز

آماده هستیم استان تهران را بدون بودجه دولت اداره کنیم

استاندار تهران گفت: امروز شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران چهره نامناسبی دارد و شاهد افزایش معتادان، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها هستیم.

استاندار تهران گفت: امروز شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران چهره نامناسبی دارد و شاهد افزایش معتادان، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسین هاشمی در جلسه شب گذشته که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران استانداری برگزار شد با اشاره به معضلات و مشکلات شهر تهران و لزوم هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط برای حل این مشکلات، افزود: در دو سال گذشته برای نگهداری معتادان متجاهر مرکز شفق ایجاد شده بود که این مرکز ظرفیت پذیرش 400 نفر را داشت و از لحاظ بهداشتی نیز مشکلاتی داشت که سرانجام منجر به تعطیلی این مرکز شد.

استاندار تهران ادامه داد: با همکاری شهرداری تهران و ستاد مبارزه با موادمخدر در حال حاضر تعداد مراکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها و معتادان افزایش یافته است؛ به طوری که در حال حاضر ظرفیت پذیرش 3500 نفر را داریم که امیدواریم در فاصله بسیار نزدیکی این ظرفیت به 6000 نفر افزایش پیدا کند.

هاشمی تاکید کرد: جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها کار بسیار راحتی است؛ اما نگهداری آنها کار سخت‌تری است؛ لذا باید مراکز نگهداری در شهر تهران افزایش یابد. در دولت قبل ارتباط بین استانداری و شهرداری تهران مناسب نبود ولی امروز با تعاملات انجام شده موانع برداشته شده، به طوری که بنده تاکنون چند ملاقات با شهردار تهران داشتم و مواردی که مهم بوده است در این جلسات اعلام شده، اما نیازمندیم برای هماهنگی بیشتر این جلسات تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه 60 درصد معتادان متجاهر از سایر شهرستان‌ها وارد تهران می‌شوند، گفت: باید راه‌های قانونی بررسی شود تا این افراد در صورت دستگیری به شهرستان‌های خود برگردانده شوند.

آماده هستیم استان تهران را بدون بودجه دولت اداره کنیم

استاندار تهران با اشاره به آمادگی استان تهران برای اداره امور خود بدون استفاده از بودجه دولت تصریح کرد: در این راستا شورای اسلامی شهر تهران نیز می‌تواند کمک موثری را داشته باشد. می‌توانیم همه نیروهای نظامی، کشوری و لشگری را بدون بودجه دولت یعنی وابستگی به نفت اداره کنیم و حتی چند استان معین را نیز کمک کنیم.

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تقویت لزوم توان ستاد بحران برای مقابله با بحران‌های مختلف در شهر تهران گفت: ستاد بحران استان تهران ظرف چند سال آینده اقدامات خوبی انجام داده و امکانات مناسبی را فراهم کرده، ولی این امکانات برای شهر نیز با جمعیت 500 هزار نفر جوابگو است. با هماهنگی‌های صورت گرفته دو مرکز به وسعت 140 هکتار در جنوب غرب فرودگاه امام خمینی (ره) و مرکز دیگر در جنوب مرقد امام (ره) به عنوان زمین‌هایی برای تشکیل ستاد بحران کشور در نظر گرفته شده که در صورت قطعی شدن هر یک از این دو زمین، اقدامات اجرایی برای ساخت این مرکز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به طوفان سال گذشته تهران و سیلاب سولقان گفت: در سیلاب سولقان مدیریت بهتری نسبت به طوفان سال گذشته تهران داشت. همه این موارد می‌طلبد که که برای مدیریت بحران در شهر تهران اقدامات جدی انجام شود.

استاندار تهران به موضوع فرسودگی خودروهای شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: حدود 100 هزار دستگاه خودروی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که حدود 30 هزار دستگاه تاکسی‌ها هستند که امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران نسبت به نوسازی این خودروها اقدامات لازم انجام شود. قطعا با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می‌توان در جهت حفظ محیط زیست و بهبود آلودگی هوای شهر تهران گام موثری برداشت.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied