شمانیوز
شما نیوز

امام حسین (ع) را شخصی کرده‌اند

خجالت می‌کشم که حسین و یزید و حر را با آدم‌های این دوره قیاس کنم ولی چه سخت است انسان‌های این دوره عده‌ای خود را به جای سالار شهیدان می‌گذارند.

به گزارش مشرق، باز محرم آمد و باز صداي العطش عباس براي كودكان باز عباس عرق شرم بر پيشاني اش نشست و باز من خجالت مي كشم كه حسين و يزيد و حر را با ادم هاي اين دوره قياس كنم ولي چه سخت است انسان هاي اين دوره عده اي خود را به جاي سالار شهيدان مي گذارند و عده اي ديگر را يزيد خطاب مي كنند و يك انسان كم اطلاع، كم سواد و به شكلي بي سواد را حر مي نامنند در خيال خود يقين دارند كه هر شخصي ابراز ندامت كرد، مي توان به وي لقب حر داد.

حر پشيماني را با تمام وجود درك كرد، حر جاسوس نبود، حر دروغ گو نبود، حر مكار نبود، حر يك واقعيت بود. انسان هاي زمان من خود را خيلي بزرگ مي دانند و گمان مي كنند اگر نباشند اتفاقي براي اين دنيا مي افتد آنها افرادي هستند كه با كوچك كردن ديگران ميخواهند بزرگي را براي خودشان به رايگان بخرند. انسان هاي زيادي را مي شناسم كه امام حسين درون شان را هم به حراج گذاشته اند و با يزيد واقعي خود زندگي مي كنند ولي حسين خود را به شكلي نقاب گونه در مقابل چهره شان گرفته اند. من امام حسين را از كودكي و با لبان تشنه مجسم كرده ام امام حسين من داراي برترين خصايص انساني و فرا انساني بود ولي افرادي پيدا شدند كه براي مدتي اعتقاداتم را كمرنگ كنند ولي بعد از مدتي كه گذشت به خودم برگشت و لقب اشتباهات شيرين را به اتفاقات زندگي خود گذاشتم براي رسيدن به كربلاي حسين ديدم كه خيلي چيزها حتي خود حسين را ناديده گرفتند تا براي رسيدن و درك مقام حسين حتي از خود اين بزرگوار نيز گذشتند.

محرم نزديك است بهتر است به جاي نامگذاري ديگران به حسين و يزيد و حر بيشتر به خودمان و عملكرد خودمان توجه كنيم و عشق واقعي را نشان دهيم چون عشقي كه در بيان و نگارش منتقل نشود عشق واقعي نيست براي همين در اين ايام زيبا براي يكديگر دعا كنيم و از خالق زيبايي بخواهيم تا كمك مان كند تا به خودمان برگرديم و فكر نكينم كه اگر من آدم خوبي باشم حتما فرد مقابلم يزيد است و به اين موضوع آگاهي داشته باشيم كه اگر فردي از سوي رقيب به سمت من مي آيد حتما حر نيست. كاش كمي بيشتر به عملكرد انسان ها دقت كنيم !مديريت هميشه به معناي زورگويي نيست در بسياري از موارد مديريت يعني همه با هم به سوي خوبي قدم برداريم نه اينكه خوبي را براي عده اي نسخه پيچي كنيم و به شكلي زيبا تقديم كنيم ولي خودمان به نسخه اي كه نوشته ايم هيچ اعتقايد نداشته باشيم. كاغذ و قلم تا زماني اعتبار دارد كه انتشار كننده مهرباني باشد و درغير اين صورت چه ارزشي مي تواند داشته باشد به جز اتلاف وقت و تفكر ساير انسان ها؛ ماه محرم امسال با ياد 175 قواص دست بسته و شهداي منا و شهيد همداني رنگي ديگر به خود گرفته است، اين ها همان افرادي هستند كه با دستاني بسته در آب و دهاني خشك و بدون آّب به ديدار معبود شتافتند، پس در اين ماه عزيز و مبارك يادمان نرود كه براي تمام افرادي كه براي آرامش حال من و تو جان خود را داده اند خيانت نكنيم...

بزرگ مرد شهدا تا آخرين لحظات از من بودن خود هيچ نگفت، حسين همه چيز را فداي خدايي كرد كه عاشقانه عبادتش مي كرد ولي امروز من و تو نمي دانم تا چه اندازه به اين درك رسيدهايم كه به ديگران بفهمانيم كه حسين فقط سالار شهيدان بود. حسين مدير يك كربلا نبود، حسين منجي زمان و زمين بود، حسين در هيچ بياني يزيد را بد نكرد ولي با اعمال نيك خود بدي او را به جهانيان نشان داد. حسين مدير بود براي شرايط بحراني، حسين تشنه آب بود ولي براي رسيدن به آب سر كج نكرد، حسين جز به امر پروردگار خويش در مقابل هيچ انساني سر تعظيم فرو نياورد. محرم نزديك است بهتر است به ذات خودمان برگرديم همان چه از اعماق وجود به آن باور داريم نه آنكه انساني باشيم كه آرزويش را داريم كه باشيم. محرم فقط تاريخ نشد محرم براي اين محرم شد كه درس زندگي را به انسان ها بياموزد. قدر اشك هاي اين ماه عزيز را بدانيم و اشك چشم ها را خرج دارايي و ثروت نكنيم. اشك محرم را براي خودمان و دوستان مان و سلاميت نزديكان مان تقديم كنيم تا همه انسان ها حسين و يزيد و حر را در درون خودشان جستجو كنند. آمين.

منبع: خط امام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied